مصرف شکلات تلخ برای کاهش درد پریود می تواند فکر خوبی باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاهش درد پریود

در این مطلب ما به سراغ دردهایی رفتیم که درست قبل یا در طول قاعدگی در نواحی شکم حس می شود. متأسفانه درد قاعدگی در برخی از خانم ها آنقدر شدید است که می تواند آنها را تا چند روز از فعالیت های روزمره باز دارد. البته که در بعضی از خانم ها این درد همراه با احساس تهوع، سردرد و اسهال همراه می شود.

همانطور که می دانید و مطالعه کرده اید شرایطی مثل فیبروم رحم یا آندومتریوز می تواند یکی از دلایل دردهای پریود باشد. همچنین دردهای پریود که هیچ علت پزشکی خاصی ندارند معمولاً با افزایش سن و بعد از زایمان از میزان شدت آنها کاسته می شود.

اما خب جریان از جایی شروع می شود که رحم در دوران پریودی هورمون های منقبض کننده را در خود جمع می کند. طبیعتاً زمانی که دیواره داخلی رحم منقبض می شود سبب فشرده شدن عروق و کاهش انتقال اکسیژن می شود و همین هنگام درد در خانم ها آغاز می شود. پس هرچه میزان این هورمون ها بیشتر باشد، درد پریود هم بیشتر می شود.

شکلات تلخ

یکی از خوراکی هایی که ماهیچه ها را به سرعت آزاد می کند و می تواند در کاهش درد پریود مؤثر واقع شود، شکلات تلخ است.

زنجبیل

زنجبیل می تواند جلوی ترشح هورمون های درد را در بدن تا حد زیادی بگیرد و به شما انرژی زیادی بدهد.

در دوران پریود یک قاشق زنجبیل رنده شده را بجوشانید و بعد از اینکه از صافی گذراندید با کمی عسل ترکیب کنید تا یک دمنوش خوش عطر و خوشمزه بدست آید.

اسید چرب

غذاهایی که اسید چرب را در بدن شما افزایش می دهد، می تواند در تسکین درد دوران پریودی تأثیر زیادی بگذارد. پس مصرف مواد غذایی چون ماهی، بادام، گردو، کنجد و … می تواند در این دوران به سود شما باشد.

آب گرم

نوشیدن آب می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از درد و نفخ شکم در دوران پریود باشد. به این نکته هم توجه کنید که نوشیدن آب گرم می تواند سبب افزایش جریان خون شود و گرفتگی عضلات را آرام کند.

دارچین

همانطور که گفته شد رحم در دوران قاعدگی منقبض می شود. مصرف دارچین می تواند با این انقباض مبارزه کند و درنتیجه سبب تسکین درد پریودی شما می شود.

حتماً بخوانید: علائم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی چیست؟

رازیانه

رازیانه یک مسکن خوب برای درد شما می تواند باشد. البته زمان مصرف آن قبل از دوران قاعدگی است. سه روز قبل از شروع قاعدگی در روز دوبار از رازیانه استفاده کنید.

جعفری

آخر مطلب را هم با مصرف جعفری که می تواند در کاهش درد شما بسیار تأثیر گذار باشد، به پایان می رسانیم.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }