علت ریزش مو بعد از کرونا چیست؟ + راه درمان تلوژن افلوویومزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ریزش مو بعد از کرونا

هنگامی که انسان ها در شرایطی چون جراحی های بزرگ، تصادف، بیماری های شدید، تب و لرز، بیماری های روحی، استرس، تغییرات هورمونی مثل دوران بارداری و یائسگی و … قرار می گیرند، ریزش مو را تجربه می کنند. تلوژن افلوویوم؛ نامی است که این روزها بسیاری با آن به دلیل بیماری ویروسی کرونا آشنا شده و تجربه کرده اند. خوشبختانه این نوع ریزش مو موقتی و برگشت پذیر است و شما می توانید با رعایت مسائلی شاهد رشد مجدد موهای خود باشید.

علت ریزش مو بعد از کرونا

همانطور که گفته شد تب، استرس شدید و بیماری های عفونی سبب دچار شدن افراد به تلوژن افلوویوم می شود. احتمالاً اگر شما مبتلا به بیماری کرونا شده باشید موارد گفته شده را در طول بیماری خود تجربه کرده اید.

اگر بخواهیم ساده تر این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم: تلوژن افلوویوم زمانی اتفاق می افتد که موها نسبت به قبل بیشتر وارد فاز ریزش می شوند و جایگزین موهای جدید با سرعت بسیار کم انجام می شود.

بهتر است بدانید که ریزش مو در این مواقع بعد از حدود دو ماه از مبتلا شدن به بیماری کرونا شروع می شود و معمولاً تا ۶ الی ۹ ماه فرد را درگیر خود می کند.

ریزش مو بعد از کروناراه درمان ریزش مو بعد از کرونا

قبل از همه چیز توجه کنید که این نوع ریزش مو کاملاً موقتی است و هیچ آسیب دائمی به فولیکول های مو وارد نمی شود. توجه کنید صبوری بهترین کاری است که شما می توانید انجام دهید.

حتماً بخوانید: مراقبت از پوست حین استفاده از ماسک صورت در دوران کرونا

آزمایش دادن بعد از کرونا

آزمایش دادن اولین کاری است که شما بعد از بهبودی خود انجام می دهید تا متوجه کمبودهای بدن خود شوید. حال بعد از اینکه متوجه کمبودهای بدن خود شدید با مشورت گرفتن از یک متخصص از مکمل های درمانی در جهت درمان بیماری خود استفاده می کنید.

بهتر است بدانید که مصرف مکمل های خوراکی تقویت کننده مو مثل رجوا، هیرویت، پیلفود و هیرتامین می تواند در درمان مشکل شما اثر بخش باشد.

ریزش مو بعد از کروناروش های کلینیکال

روش های کلینیکالی مثل PRP و مزوتراپی هم می تواند در درمان ریزش مو بعد از کرونا به شما کمک کند.

ماساژ کف سر

ماساژ دادن کف سر می تواند در این شرایط بسیار ایفای نقش کند. کافی است شما روزانه توسط انگشتان دست خود به مدت ۱۵ دقیقه کف سر خود را ماساژ دهید. این عمل سبب افزایش خون رسانی و تحریک مجدد فولیکول های مو می شود.

استفاده از تونیک های تقویت کننده مو

استفاده از تونیک های تقویت کننده مو که فاقد ماینوکسیدیل هستند هم می توانند شما را در درمان ریزش مو بعد از کرونا کمک خوبی کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }