سیگار کشیدن می تواند سبب ناباروری در خانم ها و آقایان شودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

رابطه سیگار با ناباروری

همیشه و در اکثر اوقات ما فکر می کنیم سیگار کشیدن خطر بیماری های قلبی، ریوی و عروقی را افزایش می دهد. البته بعضی از افراد که مطالعه بیشتر دارند، علت جوش و آکنه روی صورت خود را سیگار می دانند. اما آیا شما می دانستید که سیگار سبب ناباروری خانم ها و آقایان می شود؟

امروز ما در مورد رابطه سیگار با ناباروری صحبت کرده ایم و می خواهیم علت ناباروری خانم ها و آقایان را به خاطر سیگار کشیدن بررسی کنیم.

ناباروری خانم ها به علت سیگار کشیدنناباروری خانم ها به علت سیگار کشیدن

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار مثل مونوکسید کربن و نیکوتین می تواند سبب اختلال در هورمون های جنسی در زنان شود. علاوه بر این آسیب مواد شیمیایی دود سیگار سبب آسیب های کروموزومی در سلول های تخمک خانم ها می شود و باعث از بین رفتن تخمک ها و سقط مکرر در صورت بارداری می شود.

جالب است بدانید که علت نقایص مادرزادی در بعضی از کودکان ممکن است از مصرف سیگار توسط مادران باشد.

اغلب خانم هایی که دائماً دارند سیگار می کشند، به طور متوسط ۱ الی ۴ سال زودتر دچار یائسگی می شوند و قدرت باروری خود را از دست می دهند.

ناباروری آقایان به علت سیگار کشیدنناباروری آقایان به علت سیگار کشیدن

مضرات سیگار آقایان را هم در باروری بی نصیب نگذاشته است. در معرض دود سیگار بودن یا سیگار کشیدن می تواند روی نعوظ و کیفیت مایع منی اثر منفی بگذارد.

همچنین سیگار کشیدن می تواند در کاهش تعداد و حرکت اسپرم ها و افزایش تعداد اسپرم هایی با شکل غیرطبیعی تأثیر بگذارد. بهتر است بدانید میزان تعداد مصرفی شما در روز رابطه مستقیمی با کیفیت اسپرم شما دارد.

حتماً بخوانید: دلایل اختلال در تخمک گذاری چیست؟

در آخر

اگر شما زوجی هستید که تصمیم به بچه دار شدن دارید و قصد دارید همسرتان یک بارداری سالم را تجربه کند، باید به بسیاری از عوامل که روی میزان باروری شما تأثیر می گذارد، توجه کنید. آسیب های سیگار در زندگی مشترک از مسائلی است که در بین جوانان فراموش شده و تعداد کثیری از افراد از مسئله ناباروری به علت سیگار کشیدن خبر ندارند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }