درمان سریع و فوری دندان درد زنان باردار در منزلزمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان خانگی دندان درد در دوران بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری دلیل خوبی برای دندان درد است. دندان زنان حامله به دلیل اینکه سطح هورمون استروژن و پروژسترون در بدنشان افزایش پیدا می کند به عفونت و پوسیدگی بسیار حساس می شود. بگذریم، ما در ادامه به چند درمان خانگی دندان درد در دوران بارداری اشاره کرده ایم؛ اما فراموش نکنید که بهترین درمان مراجعه به دندانپزشک است.

درمان خانگی دندان درد در دوران بارداریمیخک برای دندان درد بارداری

از مؤثرترین تسکین دهنده های دندان درد گل میخک است. شما برای بهره بردن از این روش گل میخک را بجوید یا روغن آن را به پنبه بزنید و بر روی دندان ملتهب بگذارید.

شما می توانید از قطره دنتول برای تسکین درد خود استفاده کنید. این قطره را شما می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

حتماً بخوانید: چگونه از متورم شدن پاها در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

از سیر تا پیاز

اگر جویدن برای شما مانعی ندارد، یک تکه پیاز را به مدت ۳ دقیقه با دندان ملتهب خود بجوید. اما اگر توانایی جویدن ندارید، می توانید یک تکه پیاز را روی دندان خود بگذارید.

از روش های فوری درمان دندان درد استفاده از سیر است. بهره بردن از این روش درمانی همانند پیاز است. البته اگر توانایی جویدن ندارید، سیر رنده شده را روی دندان ملتهب خود قرار دهید.

درمان خانگی دندان درد در دوران بارداریکمپرس گرم برای دندان درد

از روش های موقتی کاهش درد استفاده از کمپرس گرم است. برای این کار کافی است یک حوله را با آب گرم خیس کنید و آن را خارج از دهان روی محل التهاب یافته بگذارید.

پیش روی شما یک روش دیگری هم هست که شما با استفاده از گرما به دندان درد خود در دور دوران بارداری تسکین ببخشید. آب گرم؛ شما می توانید با دهانشویه آب گرم به طور موقت دندان درد خود را تسکین ببخشید.

حتماً بخوانید: برای چه دردی کمپرس سرد، برای چه دردی کمپرس گرم بگذاریم؟

کمپرس سرد برای درمان دندان درد زنان باردار

از ایمن ترین روش های تسکین دندان درد زنان باردار استفاده از کمپرس سرد است. مقداری یخ را داخل یک کیسه بریزید و خارج از دهان روی دندان ملتهب خود بگذارید. این روش درمان می تواند برای مدتی دندان شما را بی حس کند.

برگ اسفناج

برگ خام اسفناج یک تسکین دهنده خود برای دندان درد است. مقداری از برگ این کیاه را بجوید تا درد شما کمی کاهش پیدا کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }