راه های پیشگیری از سردردهای میگرنی چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

پیشگیری از سردردهای میگرنی

حالت تهوع، حساسیت به نور، حساسیت به صدا، حساسیت به بو، حالت استفراغ و حالت سرگیجه از علائمی هستند که یک فرد مبتلا به سردردهای میگرنی آن ها را تجربه می کند. اگر دچار این بیماری هستید، ادامه مطلب می تواند شما در پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک زیادی کند.

پیشگیری از سردردهای میگرنیدوری از فضاهای نورانی و پر سر و صدا

اگر دچار سردرد های میگرنی باشید حتماً متوجه شده اید که حضورتان در فضاهای نورانی و پر سر و صدا سبب تحریک سردردتان می شود. توصیه می شود این دست از افراد از رانندگی در شب، حضور در فضاهای پر سر و صدا، سینما رفتن و قرار گرفتن در تابش مستقیم نور آفتاب تا حد ممکن اجتناب کنند.

حتماً بخوانید: با چگونگی مصرف قرص های ویتامین آشنا شوید

کمبود ویتامین ها

از علل سردردهای میگرنی می تواند کمبود برخی ویتامین ها و منیزیم در بدن باشد. پس سعی کنید برای پیشگری از سردردهای میگرنی دریافت مواد مغذی و مکمل ها را جدی بگیرید.

حتماً بخوانید: شاید مشکلات گوارشی شما از استرس و اضطراب باشد؟

استرس

از محرک های سردردهای میگرنی استرس است. سعی کنید تا حد ممکن زندگی خود را از شرایط استرس زا دور کنید و اگر لازم باشد برای درمان استرس خود از یک روانشناس کمک بگیرید.

داشتن یک برنامه منظم

از عواملی که باید بسیار به آن توجه کنید، داشتن یک برنامه ریزی منظم برای خواب و تغذیه است. اگر دوست دارید به سردردهای خود تشدید ببخشید حتماً در شبانه روز خود گرسنگی، کم خوابی و کم آبی را تجربه کنید.

پیشگیری از سردردهای میگرنیبه تغییرات آب و هوایی توجه کنید

حتماً افرادی که میگرن دارند متوجه شده اند که در روزهای بارانی سردرد به سراغ آن ها می آید. این جریان از جایی نشات می گیرد که تغییرات آب و هوایی باعث تحریک سردرد شما می شود. به طور مثال روزهایی که رطوبت هوا یا گرما زیاد است شما بیشتر دچار سردرد می شوید. سعی کنید تا حد امکان خود را از تغییرات آب و هوایی دور نگه دارید.

توجه به تغذیه

برخی از مواد غذایی سبب تحریک بیماری شما می شود. به طور مثال نوشیدنی های الکلی و کافئین دار، پنیر، شیرین کننده ها و … می تواند به مشکل شما تشدید ببخشد. پس برای پیشگیری به مواد غذایی که در طی شبانه روز مصرف می کنید بسیار توجه داشته باشید.

پیشگیری از سردردهای میگرنیورزش

انجام بعضی از ورزش های مثل ایروبیک و یوگا می تواند در تسکین سردردهای شما مؤثر واقع شود. به این موضوع توجه کنید که ورزش های سنگین می تواند سردرد شما را تحریک کند، پس در انتخاب ورزشی که می خواهید به طور منظم برای درمان بیماری خود انجام دهید بسیار توجه کنید.

حتماً بخوانید: برای هر درد چه مسکنی باید بخوریم؟

داروهای ضد بارداری

خانم هایی که دچار این بیماری هستند در صورت مصرف داروهای ضد بارداری از یک پزشک مشورت بگیرند. توجه داشته باشید بعضی از داروهای ضد بارداری می تواند بیماری شما را تحریک کند.

دوران قاعدگی

تغییرات هورمونی خود عاملی برای سردردهای شما هستند. از جمله این تغییرات دوران پیش از قاعدگی و دوران قاعدگی است. خانم ها سعی کنید برای پیشگری از سردردهای خود در دوران قاعدگی خود به رژیم غذایی خود بسیار توجه کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }