شاید مشکلات گوارشی شما از استرس و اضطراب باشد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

اضطراب و مشکلات گوارشی

اکثر ما فکر می کنیم اضطراب فقط در ذهن ما اختلال ایجاد می کند و ما برای بهبود وضع خود فقط باید ذهن خود را تقویت کنیم. اما باید بگوییم استرس و اضطراب تنها سبب ایجاد اختلال در ذهن نمی شود بلکه افراد را درگیر مشکلات گوارشی می کند. پس ما برای بهبود وضع خود نباید فقط به مشکلات ذهنی پاسخ دهیم. بذارید این موضوع را با یک مثالی که اکثر ما آن را تجربه کرده ایم به طور خلاصه توضیح دهیم.

روزهای امتحانات خود را در دانشگاه و مدرسه به یاد بیاورید. دیدید قبل امتحان تمایل زیادی به دستشویی رفتن پیدا می کنید. این جریان به دلیل استرس و اضطرابی که شما از امتحان خود دارید اتفاق می افتد. در واقع استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود و … .

اضطراب و مشکلات گوارشیتمایل به خوردن مواد غذایی ناسالم

تعدادی از ما زمانی که اضطراب داریم تمایل بسیار زیادی به خوردن مواد غذایی ناسالم پیدا می کنیم. آیا فکر نمی کنید که خوردن مواد غذایی ناسالم سبب اختلال در هضم و جذب غذا شود؟

اسهال و یبوست

اضطراب تهدیدی است برای سیستم بدنی ما. بدن هم در جواب این تهدید سعی می کند مواد زائد را به واسطه اسهال و یبوست از خود خارج کند.

حتماً بخوانید: با دمنوش های آرامش بخش بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید

سوزش معده به خاطر استرس

بسیاری از افرادی که استرس مزمن دارند حتماً با مشکلات سوزش معده و التهابات روده دست و پنجه نرم می کنند. اگر جزء این افراد هستید بهتر است بدانید دلیل این موضوع حمله بدن به باکتری های دستگاه گوارش است.

حتماً بخوانید: اضطراب اجتماعی؛ اضطرابی از جنس نگران بودن از دیگران

سطح بالای هورمون کورتیزول

دیدید قبل از رویدادهای مهم زندگیتان شما تمایل بسیار زیادی برای رفتن به دستشویی پیدا می کنید. دلیل این موضوع سطح بالای کورتیزول در بدن است. در واقع زمانی که شما استرس دارید ترشح هورمون کورتیزول در بدنتان افزایش پیدا می کند و سبب تحریک دستگاه گوارشی شما می شود.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

دیگر علائم اضطراب

بعضی از افراد هم هستند که از دیگر علائم اضطراب مثل دل پیچه، نفخ و دلشوره رنج می برند. آیا شما از آن دسته افراد هستید؟

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }