با دمنوش های آرامش بخش بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دمنوش های آرامش بخش

این روزها استرس و اضطراب جزئی از زندگی بسیاری از ما شده و نمی توانیم این موضوع را کتمان کنیم. پس حتماً برای آرامش روان خود باید فکری بکنیم. امروز فکر ما به نوشیدن دمنوش های آرامش بخش رسیده و سعی کرده ایم شما را هم با این نوشیدنی ها آشنا کنیم.

دمنوش های آرامش بخشچای سبز برای از بین بردن استرس

چای سبز به دلیل داشتن اسید آمینه ای به نام ال-تنانین سبب کاهش ضربان قلب و فشار خون می شود و شما را در کنترل اضطراب می تواند کمک بسیار زیادی کند.

حتماً بخوانید: چای سبز یک دمنوش معجزه آسا

سنبل الطیب یا سنبل کوهی

سنبل الطیب یکی از گیاهانی است که به شما در درمان بی خوابی کمک شایانی می کند. دمنوش این گیاه علاوه بر درمان بی خوابی در کنترل اضطراب و استرس می تواند کارآمد باشد.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

گل ساعتی برای کاهش استرس

این گیاه هم همانند گیاه سنبل کوهی در درمان بی خوابی بسیار مؤثر است. جالب است بدانید که گل ساعتی به اندازه داروهای تجویزی می تواند در کاهش اضطراب کمک شایانی کند.

حتماً بخوانید: اضطراب اجتماعی؛ اضطرابی از جنس نگران بودن از دیگران

رازک

از دیگر دمنوش های آرامش بخش رازک است. البته این گیاه بسیار تلخ است و نمی شود به صورت چای آن را نوشید. معمولاً رازک را با بابونه، سنبل الطیب و نعنا ترکیب می کنند تا از مزه تلخ آن کمی کاسته شود.

گیاه بابونه برای کنترل اضطراب

اگر جزء افرادی هستید که در اکثر مواقع دلهره دارید و همیشه عصبی هستید، سعی کنید از دمنوش بابونه استفاده کنید. زیرا این دمنوش جزء آرامش بخش ترین دمنوش ها است.

دمنوش های آرامش بخشاسطوخودوس

یکی از دمنوش هایی که می تواند تنش های عصبی و اضطراب را درمان کند، دمنوش اسطوخودوس است. البته شما می تواند از رایحه این گیاه هم برای درمان استرس خود استفاده کنید و نیازی نیست حتماً آن را بنوشید.

بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه همانند دیگر گیاهانی که گفته می تواند شما را در کنترل و کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }