از دلایل شایع ناباروری در زنان بیماری آندومتریوز است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

دلایل شایع ناباروری در زنان

مشکلات متعددی وجود دارد که سبب ناباروری در خانم ها می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استرس برای یک امتحان می تواند سبب اختلال در تخمک گذاری و باروری خانم ها شود. اما عمده ترین دلیل ناباروری در خانم ها بیماری های شایعی هستند که تعداد کثیری از خانم ها آنها را در زندگی خود تجربه کرده اند.

انسداد لوله های فالوپ رحمی

در بعضی از خانم ها به دلیل حادثه ای ممکن است لوله های فالوپ رحم مسدود شود. زمانی که در لوله های فالوپ انسداد ایجاد می شود اسپرم و تخمک بهم نمی رسند و سبب ایجاد ناباروری در خانم ها می شود.

در این مواقع خانم ها باید هیستروسالپنگوگرافی انجام دهند. در واقع آنها با گرفتن عکس رنگی از رحم متوجه انسدادهای به وجود آمده در لوله های فالوپ رحم می شوند.

دلایل شایع ناباروری در زنانفیبروئید رحم

فیبروئید رحم جزء بیماری های شایع در زنان است. به طور معمول وجود فیبروم غیرفعال در رحم سبب ناباروری خانم ها نمی شود، اما اگر این فیبروئیدها حفره های داخلی رحم را تخریب کنند، می توانند عاملی برای ناباروری خانم ها باشند.

اختلالات تخمک گذاری

عوامل متعددی می تواند سبب اختلال در تخمک گذاری شود. به طور مثال سندرم تخمدان پلی کیستیک که یکی از بیماری شایع در بین زنان است، می تواند سبب اختلال در باروری شود. بهتر است بدانید خانم هایی که دچار این سندرم هستند تخمدان آن ها هورمون آندرژون را بیش از حد تولید می کند.

جالب است بدانید که استرس و اضطراب خود می تواند در تخمک گذاری اختلال ایجاد کند.

حتماً بخوانید: دلایل اختلال در تخمک گذاری چیست؟

بیماری آندومتریوز

زمانی که بافت غشای رحمی در جایی به غیر از رحم رشد و تکثیر شود، می گویند فرد دچار بیماری آندومتریوز شده است. این عارضه می تواند خانم هایی که در سنین باروری هستند را دچار نازایی کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }