ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز

بیماری ADHD را می توانیم در نداشتن آرامش، حواس پرتی، عدم کنترل رفتار، عدم توجه صحیح و … به طور خلاصه توضیح دهیم و بگوییم که این بیماری در بسیاری از مواقع در نوجوانان و کودکان دیده می شود و اگر فرد بیمار به فکر درمان آن نباشد حتماً در بزرگسالی از تشدید این بیماری زیان می بیند.

ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز
ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز

حواس پرتی به آسودگی

افرادی که دچار اختلال عدم تمرکز هستند در بسیاری از مواقع کارها و قرارهای خود را فراموش می کنند و همیشه نیازمند خوب گوش دادن هستند. جالب است بدانید که این افراد حتی با شنیدن صداهای بسیار کوچکی حواسشان به جای دیگر جلب می شود.

حتماً بخوانید: بیماری ADHD؛ بیماری که هیچ راه درمانی ندارد

بی قرار و بی حوصله

افرادی که دچار اختلال ADHD هستند، بی قراری و بی حوصلگی آن ها سبب می شود در نظر دیگران افراد بسیار پر شور و نشاط به نظر برسند. جالب است بدانید که این دست از افراد به سر و صدا و شلوغ کاری بسیار اهمیت می دهند و دوستدار این چنین موقعیت هایی هستند.

حتماً بخوانید: نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟

در انجام کارها بی نظم

اختلال عدم تمرکز سبب شده افراد علاقه زیادی به انجام چند فعالیت در یک زمان داشته باشند. اما باید بگوییم این علاقه سبب شده کارهای این افراد همیشه ناقص بماند و در اتمام کارهای خود با مشکل مواجه شوند. توجه کنید افراد بیش فعال معمولاً ذهنشان قبل از انجام کاری مشغول کارهای دیگر است و اصلاً توجهی به کارهای خود ندارند.

فراموش کاری

عدم تمرکز سبب شده افراد بیمار همیشه از فراموش کاری رنج ببرند. دیده شده افراد بیمار در اکثر مواقع در به خاطر آوردن وقایع روزانه خود عملکرد خوبی ندارند و در اکثر زمان ها درگیر گم کردن و پیدا کردن وسایل خود هستند.

ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز
ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز

عدم کنترل واکنش ها و رفتارها

بیماری ADHD می تواند شما را در بعضی از مواقع درگیر تصمیمات ناگهانی کند. در واقع شما در بعضی از مواقع کنترل خوبی روی طرز رفتار و واکنش های خود ندارید و این موضوع سبب می شود شما در پرتگاه خطر قرار بگیرید.

بسیار بی حوصله

همانطور که گفته شد بیماری اختلال کم توجهی سبب می شود شما بی حوصله باشید و در بعضی مواقع از شرایط محیط خود ناراحت باشید. به طور مثال شما اصلاً خوشتان نمی آید که در صف بیستید، زیرا سریعاً حوصله ی شما سر می رود.

جالب است بدانید که این بی قراری سبب شده حتی شما نتوانید بی تحرک بر روی یک صندلی بنشید و حتماً بایستی خود را مشغول تکان دادن پاها و دستان یا بازی با وسیله ای کنید.

کنترل هیجانات

عدم تمرکز سبب شده شما در کنترل هیجانات خود ناتوان دیده شوید. اگر دچار این بیماری باشید حتماً تجربه یک عصبانیت ناگهانی با نزدیکان خود را تجربه کرده اید. بهتر است بدانید این بیماری سبب می شود شما به احساسات خود و دیگران بی اهمیت باشید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }