اگر می خواهید به مقصد برسید این داروها را با خودتان حمل نکنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

داروهای ممنوعه در سفرها

بسیاری به دلیل ناآگاهی و به همراه داشتن داروهای ممنوعه سبب خراب شدن سفر زیبای خود می شوند. حال برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید کافی است شما داروهایی بدون نسخه پزشک را حمل نکنید و اگر دچار بیماری های خاصی هستید که مجبور به حمل دارو در سفر خود می باشید حتماً از پزشک معالج خود یک تاریخچه پزشکی تهیه کنید. به این موضوع هم توجه کنید که به هیچ عنوان داروهای خود را از بسته بندی خود خارج نکنید تا اشکالی در بازرسی به وجود نیاید. در ادامه ما به داروهای ممنوعه در سفرها اشاره کرده ایم تا شما با آگاهی کامل سفری خاطره انگیز داشته باشید.

داروهای ممنوعه در سفرهادارو سودوافدرین

از داروی سودوافدرین برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی، عفونت سینوس ها و بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما ورود این دارو به بعضی از کشورها از جمله ژاپن ممنوع است و شما نباید در سفر خود به همراه داشته باشید.

دارو آدرال و ریتالین

داروهای آدرال و ریتالین در ترکیب خود مقدار زیادی مت آمفتامین و آمفتامین دارند. مت آمفتامین معروف به شیشه است و نام ماده محرک اعصاب می باشد. ورود داروهایی مثل آدرال و ریتالین که در ترکیب خود مت آمفتامین دارند به کشورهای عربستان و ژاپن ممنوع است. در اینجا افرادی که دچار اختلال بیش فعالی هستند باید بسیار به حمل داروهای خود هنگام سفر توجه کنند.

حتماً بخوانید: نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟

داروی دیازپام

اگر قصد سفر به کشور امارات را دارید باید از حمل داروی خواب آور دیازپام اجتناب کنید تا در فرودگاه خود را درگیر مسائلی نکنید.

داروهای ممنوعه در سفرهاداروهای کدئین و ترامادول

داروهای کدئین و ترامادول در گروه مسکن ها قرار دارند. اگر قصد سفر را دارید حتماً بایستی نسخه پزشک همراهتان باشد تا بتوانید از گیت فرودگاه عبور کنید. البته در بعضی از کشورها مثل امارات، ژاپن، عربستان، تایلند و یونان از گیت فرودگاه عبور می کنید و به جای دیدن کشور مقصد از زندان های آن کشور دیدن می فرمایید.

حتماً بخوانید: برای هر درد چه مسکنی باید بخوریم؟

داروی بنادریل و دیفن هیدرامین

اکثر افرادی که دچار آلرژی، سرفه، آبریزش بینی، کهیر و علائم پارکینسون هستند از داروهای بنادریل و دیفن هیدرامین استفاده می کنند. اگر داروهایی مصرف می کنید که در ترکیب آن ها دیفن هیدرامین وجود دارد، بهتر است بدانید ورود داروهای شما به بعضی از کشورها ممنوع است.

داروهای اینترمز و امبین

این داروها هم همانند داروی دیازپام در گروه داروهای خواب آور قرار دارند. اینترمز و امبین به دلیل داشتن ترکیب زولپیدوم در خود می توانند سبب ممنوعیت حمل در سفرها شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }