با بهترین زمان مصرف ویتامین های آ، ب، سی، دی و … آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید مصرف مواد غذایی روزانه گاهی اوقات نمی تواند نیاز بدن ما را به مواد معدنی و ویتامین ها تأمین کند، برای همین پزشکان متخصص مصرف مکمل های ویتامینی را به ما پیشنهاد می کنند.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که از مکمل های ویتامینی بهره می برید، بهتر است از زمان صحیح مصرف آنها باخبر باشید.

بهترین زمان مصرف ویتامین B

شما می توانید ویتامین های خانواده B را در هر زمان از روز همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. البته اگر شما دچار کمبود ویتامین B12 هستید بهتر است شما بعد از بیدار شدن از خواب این مکمل را مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین A

اگر ویتامین A مصرف می کنید بهتر است این ویتامین را همراه وعده های اصلی غذا (ناهار و شام) مصرف کنید، زیرا در این زمان جذب مکمل های ویتامین A بهتر صورت می گیرد.

بهترین زمان مصرف ویتامین E

پزشکان توصیه می کنند که مکمل های ویتامین E را بهتر است همراه با وعده های غذایی مصرف کنید. همچنین توصیه می کنند که قبل از مصرف این نوع ویتامین حتماً از یک متخصص مشورت بگیرید.

بهترین زمان مصرف ویتامین C

شما می توانید مکمل های ویتامین C را در هر ساعت از روز به همراه غذا یا بدون غذا مصرف کنید. فقط توجه داشته باشید که مکمل های خود را در یک جای خنک و تاریک نگه دارید.

بهترین زمان مصرف ویتامین D

مصرف این نوع ویتامین در هر زمان از روز مانعی ندارد، البته اگر می خواهید جذب این ویتامین بیشتر شود حتماً با وعده های غذایی چرب مصرف کنید.

حتماً بخوانید: به طور خلاصه با بیوتین (ویتامین H و B7) آشنا شوید

بهترین زمان مصرف ویتامین K

بهترین زمان مصرف مکمل های ویتامین K همراه با میان وعده و وعده های غذایی چرب است. البته به یاد داشته باشید که ویتامین K باید جدا از ویتامین های E و A مصرف شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }