چگونه می توانیم به یک فرد افسرده کمک کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کمک به فرد افسرده

معمولاً افرادی که دچار افسردگی می شوند کمتر از دو هفته در الگوی خواب و تغذیه شان تغییر ایجاد می شود. این اشخاص نسبت به دنیا اطرافشان بد بین می شوند. آنها معمولاً بابت افسردگی احساس بی ارزشی و گناه می کنند. افراد افسرده از بودن در جمع ها دوری می کنند و برای انجام کارهای بسیار کوچک هیچ انرژی ندارند.

اگر فردی را دیدید که صحبت های پاراگراف بالا حال روحی و روانی آن توصیف می کرد، بهتر است برای بهبود حال آن به صورت زیر رفتار کنید.

کمک به فرد افسردهصبوری کنید

درمان افسردگی احتیاج به زمان دارد و اینگونه نیست که فرد در مدتی کوتاه روند درمانی خود را تمام کند. پس اگر قصد کمک به فرد افسرده را دارید باید صبور باشید. به احتمال زیاد این اشخاص برای مدتی به تماس ها و رفتارهای شما عکس العملی نشان ندهند. پس شما نباید از رفتار آنها برداشت منفی داشته باشید و به سرعت از آنها ناامید شوید. افراد افسرده به عشق و همراهی شما احتیاج دارند تا درمان شوند.

زندگی را از نگاه او نگاه نکنید

هنگامی که با این اشخاص می نشینید خوب به حرف های آنها گوش کنید و یک شنونده بسیار خوب باشید. شما نمی دانید که چه چیزی محرک افسردگی است، پس بهتر است برای کمک به فرد افسرده به آن اعتماد کنید و صحبت های آن را باور کنید. هیچ وقت سعی نکنید که خود را جای آنها فرض کنید و زندگی را از نگاه آن ها ببینید.

افراد افسرده حرف های ناگفته زیادی دارند. اگر به آنها اثبات شود که فرد مقابلشان صادق است، مطمئناً راحت تر در مورد سختی ها و مشکلات خود صحبت می کنند.

کمک به فرد افسردههمراهی کنید

اینکه فقط ما بنشینیم به صحبت های آنها گوش دهیم و راه حل هایی جهت بهبود حال آنها مطرح کنیم، کافی نیست. جالب است بدانید افراد افسرده معمولاً توانایی مشاوره از یک روانشناس را ندارند. پس بهتر است شما برای آنها از یک روانشناس وقت بگیرید و برای او قرار ملاقات بگذارید.

یک فعالیت داشته باشید

انجام فعالیت های فیزیکی می تواند برای سلامت افراد افسرده بسیار خوب باشد. از او بخواهد که با شما در روز به مدتی کوتاهی قدم بزند یا با آن مشغول به انجام یک فعالیت فیزیکی شوید.

جمع بندی

می دانیم که ارتباط با یک فرد افسرده گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد، زیرا ما آدم ها نیاز داریم در صورت انرژی دادن به دیگران، انرژی دریافت کنیم. پس بهتر است در این راه مراقب خودمان هم باشیم و در مسیر کمک به فرد افسرده از دیگران هم کمک بگیریم.

توجه داشته باشید که اگر وضعیت فیزیکی و روانی دوست شما رو به بهبود نبود و هر روز بدتر میشد، حتماً باید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }