افسردگی ۵ درجه دارد؛ شما به کدام درجه آن دچار شده اید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

۵ درجه افسردگی

افسردگی هم همانند بسیاری از بیماری ها درجات مختلفی دارد. ما در این مطلب به ۵ درجه افسردگی اشاره کرده ایم، درجاتی که بعضی از افراد مبتلا به فکر خودکشی هستند و بعضی تنها با پرکردن وقت خود احساس افسردگی را از خود دور می کنند.

5 درجه افسردگیافسردگی درجه ۵

از آخرین درجه افسردگی شروع می کنیم. افرادی که دچار افسردگی درجه ۵ هستند، به شدت در ذهن خود افکار خودکشی را پرورش می دهند و امیدی به زندگی ندارند. در اکثر مواقع افراد مبتلا گریه می کنند و از زندگی هیچ لذتی نمی برند.

حتماً بخوانید: شما اصلاً دچار افسردگی نشده اید، فقط شناخت خوبی روی بیماری های مشابه با افسردگی نداشته اید

افسردگی درجه ۴

افکار خودکشی در افسردگی درجه ۴ کمتر دیده شده است. بیشتر افراد دچار این درجه از افسردگی تغییرات شدیدی در خواب و اشتها را تجربه می کنند و در انجام فعالیت های زندگی حوصله ی زیادی ندارند.

حتماً بخوانید: فرق افسردگی در مردان و زنان چیست؟

افسردگی درجه ۳

افراد دچار این درجه بیشتر در طول روز احساس افسردگی می کنند و همیشه در هنگام انجام فعالیت های زندگی خود احساس خستگی و بی انگیزگی دارند. بهتر است بدانید که افراد مبتلا بی اشتهایی را در این دوران تجربه می کنند.

5 درجه افسردگیافسردگی درجه ۲

حس افسردگی در طول روز برای این درجه بی معناست و اکثراً افرادی که دچار افسردگی درجه دو می شوند، بیشتر در زمان بیداری و خواب احساس افسردگی را تجربه می کنند.

حتماً بخوانید: علائم افسردگی فصلی چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

افسردگی درجه ۱

به اولین درجه افسردگی رسیدیم. خبر خوش برای افرادی که دچار این نوع افسردگی شده اند، زیرا افسردگی درجه ۱ به راحتی با انجام فعالیت ها و پر کردن وقت ها کاملاً برطرف می شود. فقط اگر متوجه شدید که دوست یا عضوی از خانواده شما دچار این درجه از افسردگی شده، هیچ وقت آن ها را تنها نگذارید، زیرا آن ها دوست ندارند تنها بمانند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }