بخوانید زندگی را از زبان یک فرد افسردهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

زندگی از زبان یک فرد افسرده

شاید برای خیلی از ما پیش بیایید که اطرافیانمان دچار افسردگی بشوند. در این مواقع رفتارهای نادرست ما که از نظر خودمان صحیح هستند، می تواند افراد افسرده را بسیار آزار دهد. شاید پیش خود فکر کنید که افسرده ها احتیاج به انگیزه و تشویق شدن دارند؛ اما جالب است بدانید که افراد افسرده به شدت از این نوع مسائل دوری می کنند و اصلاً نیازی ندارند که کسی آن ها را تشویق کند یا به آن ها انگیزه دهد.

ما در ادامه به زندگی از زبان یک فرد افسرده پرداخته ایم.

زندگی از زبان یک فرد افسردهما به فرصت احتیاج داریم

خیلی از افراد فکر می کنند که اگر ما افسرده ها را تشویق به انجام کاری کنند، برای حال روانی مان بسیار خوب است. اما باید به این دست از افراد بگوییم که تشویق کردن شما باعث بی انگیزه شدن ما می شود، پس اگر قصد کمک به ما را دارید سعی کنید به ما فرصت دهید.

حتماً بخوانید: شما اصلاً دچار افسردگی نشده اید، فقط شناخت خوبی روی بیماری های مشابه با افسردگی نداشته اید

علاقه ای به انجام کوچک ترین فعالیت ها را نداریم

اگر با ما زندگی کرده باشید حتماً متوجه شده اید که بعضی اوقات انجام بعضی فعالیت های بسیار کوچک برایمان بسیار سخت می شود. به طور مثال همین استحمامی که شما فکر می کنید کار بسیار ساده ای است، برای ما می تواند جزء سخت ترین کارهای دنیا شود.

حتماً بخوانید: فرق افسردگی در مردان و زنان چیست؟

من اهل شوخی کردن هستم؛ اما یک دلیل داره

ما افسرده ها برای اینکه شما متوجه حالمان نشوید، سعی می کنیم زیاد شوخی کنیم و بیشتر از همه بخندیم. پس یک موقع فکر نکنید که ما از افسردگی فاصله گرفتیم و حال روحی مان خوب است.

حتماً بخوانید: نشانه های افسردگی فصلی چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

احتیاج به درک شدن دارند

زندگی از زبان یک فرد افسرده به ما آموخته که این افراد علاقه ای به سخنان انگیزشی ندارند، بلکه آن ها دوست دارند اطرافیانشان درکشان کنند.

زندگی از زبان یک فرد افسردهبی تفاوت شدن به همه چیز

ما در دوران افسردگی زیاد به اطرافمان توجهی نمی کنیم و در خیلی از مواقع نسبت به بسیاری از موارد بی تفاوت می شویم.

ما ضعیف نیستیم

خیلی ها فکر می کنند که ما افسرده ها فردی ضعیف و شکست خورده هستیم. اما باید بگوییم که این تصور در مورد ما کاملاً اشتباه است و باید این امکان را بدهید که خودتان شاید روزی در اوج موفقیتتان دچار افسردگی بشوید.

فراموشی

زندگی از زبان یک فرد افسرده به ما یاد آوری می کند که آن ها دچار فراموشی و حواس پرتی می شوند و در خیلی از مواقع خاطرات گذشته را به یاد نمی آورند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }