پریود طبیعی چیست و چه فرقی با پریود نامنظم دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

پریود طبیعی

دوره پریود عضو جداناپذیر زندگی خانم ها است و همه ما باید به طبیعت بدن خانم ها احترام بگذاریم و تا جایی که امکان دارد باید آنها را کمک کنیم. امروز موضوع بحث ما پریود طبیعی است و ما سعی داشتیم به پرسش های مهم خانم ها در این مورد پاسخ دهیم. قبل از خواندن این مطلب توجه داشته باشید که نکات زیر برای افرادی که دو سال اول دوران پریود را تجربه می کنند مورد تأیید نمی باشد، زیرا این افراد در دو سال اول قاعدگی تخمک گذاری منظمی ندارند و پریود آن ها بی نظم است.

سیکل هر پریود چقدر است؟سیکل هر پریود چقدر است؟

سیکل هر پریود برای هر فرد متفاوت است. این سیکل ممکن است از ۲۱ الی ۳۸ روز برای هر فرد متفاوت باشد.

پریود طبیعی چند روز است؟

طول خونریزی از ۳ الی ۷ روز می تواند برای افراد طبیعی باشد. اما متخصصان بر اساس تجربیات طول خونریزی بین ۲ الی ۸ روز را هم طبیعی می دانند. توجه داشته باشید که اگر طول خونریزی شما از ۱۰ روز بیشتر شد باید به پزشک مراجعه کنید.

حتماً بخوانید: کاپ قاعدگی چیست؟ + شیوه صحیح استفاده از کاپ قاعدگی

مقدار طبیعی خونریزی در هر دوره قاعدگی چقدر است؟

در یک دوره پریود طبیعی مقدار خونریزی بین ۳۰ الی ۸۰ سی سی است. البته توجه داشته باشید که مقدار خونریزی هر فرد با فرد دیگری متفاوت است.

هر تغییر در مقدار خونریزی باید بررسی شود. به طور مثال اگر شما همیشه خونریزی کمی داشتید، ولی در دوره ای دچار خونریزی شدیدی شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

دیده شدن لخته خود در دوران پریوددیده شدن لخته خود در دوران پریود

در پریود طبیعی دیده شدن لخته های خون کوچک و کم موردی ندارد. اما اگر شما شاهد لخته های بزرگ و زیاد بودید، حتماً باید با پزشک مشورت کنید.

حتماً بخوانید: ورزش در دوران پریود چه مزایایی دارد؟

چند روز تأخیر در پریود طبیعی است؟

مسائلی چون ورزش سنگین، استرس و اضطراب، تغییر در سبک زندگی و … می تواند احتمال تأخیر در دوره قاعدگی را بالا ببرد. خیلی از مواقع پیش می آید که خانم ها تأخیر در دوره خود را تجربه کنند، اما اگر این تأخیر به بیش از ۱۰ روز کشید حتماً باید پیگیری شود. این جریان برای خانم هایی که احتمال بارداری وجود دارد، می تواند حائز اهمیت باشد.

میزان درد طبیعی در هر دوره قاعدگی چقدر است؟

احساس درد در ناحیه های شکم، کمر، کشاله ران و پاها کاملاً طبیعی است. اما اگر شما درد طولانی مدتی را در ناحیه لگن خود احساس کردید، باید با پزشک مشورت کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }