خصوصیات شخصیتی افراد کنترل گر به چه صورت است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ویژگی افراد کنترل گر

هر فردی در این دنیا از شخصیت های متفاوتی پیروی می کند. گاه این شخصیت ها خوب است و گاه این شخصیت ها بد. امروز ما در مورد یکی از این شخصیت های بد صحبت خواهیم کرد که آن را با نام فرد کنترل گر می شناسند. این شخصیت به افراد اجازه می دهد که بیش از حد نسبت به کنترل وقایع و اتفاقات زندگی خود حساسیت نشان دهند و از این بابت خود و اطرافیان خود را به شدت مورد آزار قرار دهند.

ویژگی افراد کنترل گر
ویژگی افراد کنترل گر

بسیار نکته بین هستند

افراد کنترل گر در زندگی غرق از انتقاد از دیگران هستند. اگر با این افراد در ارتباط باشید حتماً متوجه شده اید که مدام دارند اعتماد به نفس شما را با تمسخر، عصبانیت های بی جهت و بی دلیل، بزرگی کردن خطاها و … کاهش می دهند و به شما لطمه وارد می کنند.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

مقصر کیست؟

هر زمان با افراد کنترل گر به یک مشکلی خوردید مطمئن باشید که شما مقصر هستید. در واقع یکی از رفتارهای زشت این افراد می تواند مقصر دانستن دیگران باشد. جالب است بدانید که شخصیت این افراد به آن ها این اجازه را نمی دهد که بابت اشتباهات خود از دیگران معذرت خواهی کنند.

حتماً بخوانید: بلوغ عاطفی؛ یعنی کنترل احساسات و عواطف

فراموش کردن رفتارهای بد

اول از همه این را به یاد داشته باشید که خیلی زود در برابر رفتار افراد کنترل گر متقاعد نشوید، زیرا رفتار این افراد همیشه به گونه ای است که فرد مقابل آن ها به خود شک می کند. به طور مثال اگر شما در گذشته خود از این افراد لطمه مالی دیده باشید آن ها در زندگی حال طوری رفتار می کنند که اصلاً چنین اتفاقی نیفتاده است.

ویژگی افراد کنترل گر
ویژگی افراد کنترل گر

سعی دارند اطرافیان خود را تحریم کنند

یکی از ویژگی افراد کنترل گر تحریم اطرافیان خود است. در واقع این افراد در بسیاری از مواقع سعی دارند شما را از دیدار با دوستان و خانواده خود منصرف کنند و یک زندگی محدود را برای شما به وجود بیاورند. اگر هم شانستان بزند که با دوستان و خانواده خود دیداری داشته باشید مطمئن باشید که زبان بدن آن ها از رضایت به نارضایتی تغییر پیدا می کند.

حتماً بخوانید: افراد مهر طلب چه ویژگی هایی دارند

به دنبال تغییر در دیگران هستند

افراد کنترل گر از اینکه روی چیزی کنترل نداشته باشند بسیار حراسان می شوند. این موضوع سبب شده که اطرافیان خود را به آن شیوه ای که دوست دارند تغییر دهند. به نوعی آن ها دوست دارند اطرافیان خود را مطابق میل خود کنند. حال این موضوع می تواند از لباس پوشیدن تا تعیین رشته تحصیلی دیگران اتفاق بی افتد.

تخریب رابطه دیگران

شخصیت افراد کنترل گر به گونه ای است که دوست دارند در رابطه شما با دیگران اختلال ایجاد کنند. به طور مثال آن ها هنگام حرف زدن با دوستان شما سعی دارند شخصیت شما را در نزد آن ها خراب کنند.

پاسخ منفی را نمی پذیرند

افراد کنترل گر همیشه مطابق میل خود رفتار می کنند و اصلاً هیچ اهمیتی به فعل ها منفی دیگران نمی دهند. به طور مثال اگر به آن ها بگویید که من از دین این فیلم لذتی نمی برم، ممکن است آنها آن فیلم را در مقابل شما به نمایش بگذارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }