بهترین شیشه شیر را نوزاد شما تعیین می کند، البته …زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شیشه شیر

شیشه شیرها از نظر سایز، محدوده سنی، جنس و … بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. برای همین شاید نوزادان در دفعات اول استفاده احساس راحتی نکنند. ما می گوییم اگر به فکر راحتی نوزاد خود هستید، بهتر است در دفعات اول چند مدل سر شیشه شیر داشته باشید تا متوجه شوید کودک شما کدام نوع شیشه شیر را بیشتر می پسندد.

شیشه شیرجنس سر شیشه ها

شما هنگام خرید شیشه شیر با دو جنس لاتکسی و سیلیکونی مواجه می شوید.

سر شیشه های سیلیکونی به دلیل اینکه حالت سفتی دارند به مدت طولانی فرم خود را حفظ می کنند. اگر قصد خرید شیشه شیر با جنس سر شیشه لاتکسی دارید، بهتر است بدانید که جنس آن ها نرم تر و انعطاف پذیرتر از سیلیکونی ها است. البته دوام این نوع سر شیشه ها کمتر از سیلیکونی ها می باشد و در بعضی از موارد نوزادان به این جنس حساسیت پیدا می کنند.

خرید کنید: بهترین جا برای خرید و بررسی شیشه شیر 

به محدوده سنی توجه کنید

همانطور که می دانید شیشه شیرها محدوده سنی بسیار وسیعی دارند. اگر فرزند شما تازه به دنیا آمده باید انواع مختلفی از کوچکترین شیشه شیرها را خریداری کنید تا کودک این امکان را داشته باشد که شیشه مناسب خود را انتخاب کند.

توجه کنید اگر قصد از شیر گرفتن فرزند خود را دارید باز هم باید به سایز شیشه شیر خود توجه کنید. البته از شیر گرفتن نوزاد به همین سادگی ها نیست و شما نباید با عجله این کار را انجام دهید.

حتماً بخوانید: مادر عزیز آیا زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاد خود را می دانی؟

شیشه شیرهای مخصوص

اگر نوزاد شما جزء آن دست از نوزادانی است که مشکل دهانی و دندانی دارد یا زودرس است بهتر است از شیشه شیرهای مخصوص کمک بگیرید.

حتماً بخوانید: از دادن شیر گاو به نوزاد خود تا قبل از یک سالگی پرهیز کنید

جریان شیشه شیر

قبل از هر چیز؛ به هیچ عنوان سر شیشه شیر را دست کاری نکنید و از تغییر سایز سوراخ سر شیشه شیر به شدت پرهیز کنید. شما بایستی به مکیدن فرزند خود توجه کنید و ببینید که آیا خوردن شیر برای او دشوار نیست. به طور مثال بالا آوردن شیر خود می تواند نشانه جریان بیش از حد شیر باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }