مادر عزیز آیا زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاد خود را می دانی؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاد

قبل از شروع این مطلب مادران بهتر است بدانند که متخصصان توصیه می کنند که مادران لازم است تا دو سالگی به نوزاد خود شیر بدهند. می رسیم به اصل قضیه که می گوید مادران بهترین شخص برای تعیین زمان از شیر گرفتن نوزاد خود هستند و لازم نیست زمان خاصی را به این موضوع اختصاص دهند. به طور خلاصه بگوییم شرایط مادر و کودک مشخص می کند که زمان مناسب از شیر گرفتن چه وقتی است.

زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاداز شیر گرفتن توسط مادر

اگر شما احساس می کنید که باید نوزاد خود را از شیر بگیرید، ولی فرزند شما از خود آمادگی نشان نمی دهند بهتر است کمی صبر کنید و زمان دیگری را اختصاص به این کار دهید.

اما یک مسئله ای پیش می آید که شما به هر دلیلی دیگر توانایی شیر دادن به فرزند خود را ندارید. در اینجا شما باید به زمان و صبر احترام بگذارید و به تدریج فرزند خود را از شیر بگیرید.

حتماً بخوانید: چگونه فرزند خود را از پوشک بگیریم؟

نشانه های کودکی که آماده از شیر گرفتن است

ساده ترین روش از شیر گرفتن نوزاد زمانی اتفاق می افتد که خود کودک دیگر علاقه ای نسبت به شیر خوردن نشان نمی دهد. این جریان زمانی اتفاق می افتد که فرزند شما شروع به خوردن مواد غذایی جامد کرده است. البته کودکان از شش ماهگی خوردن مواد غذایی جامد را تجربه می کنند و در دوازده ماهگی فردی بسیار با تجربه می شوند و طعم مواد غذایی جامد برایشان لذت بخش تر از شیر مادر می شود.

اما یک نشانه که تعیین می کند زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاد کی است. نوزاد به راحتی ذهنش از شیر خوردن منحرف می شود و در این زمان بی تابی می کند و تمایلی به دراز کشیدن طولانی برای خوردن شیر ندارد. البته که این موضوع بیشتر برای کودکان نوپا اتفاق می افتد.

حتماً بخوانید: دیابت بارداری؛ دیابتی که بعد از دوران بارداری از بین می رود

نکات مهم در مورد از شیر گرفتن

بعضی از مادران فکر می کنند که اگر چند روز از کودک خود دور شوند، می توانند دیگر به شیر دادن خود پایان دهند. هشدار به این دست از مادران؛ هیچ وقت به طور ناگهانی شیردهی را قطع نکنید، زیرا دریغ کردن سینه های مادر از نوزاد می تواند به کودک لطمه وارد کند و خود مادر هم دچار عفونت پستان و انسداد مجاری شیر شود.

پس نتیجه این شد که هیچ کودکی را نمی شود به طور ناگهانی از شیر گرفت.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }