فواید مصرف سبوس برای سلامتی بدنزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید سبوس برای بدن

یکی از مواد غذایی مغذی که امروزه بسیاری را در رشد موی، رژیم لاغری، زیایی صورت و درمان یبوست کمک زیادی کرده است، سبوس است. این ماده غذایی از لایه دوم برنج استخراج می شود و یک حالت بسیار نرم دارد و طعم آن می تواند برای تمامی افراد یک طعم معمولی محسوب شود.

فواید سبوس برای بدنتأثیر سبوس در ریزش مو

سبوس سرشار از مواد مغذی چون منگنز، ویتامین B5، آهن و … است و شخصی که این محصول غذایی را مصرف می کند در رشد مو، تقویت مو، افزایش گردش خون در سر، ضخیم کردن موی سر و سرعت بخشیدن به رویش موهای جدید خود کمک بسیار زیادی می کند.

حتماً بخوانید: برای رفع یبوست چی کار کنیم؟

درمان یبوست با سبوس

همانطور که می دانید یبوست می تواند سموم بدن را حبس و جذب بدن کند و ما را از داشتن صورت و موهای زیبا منع کند. حال یکی از فواید سبوس برای بدن، کاهش یبوست است. سبوس به دلیل حالت فیبری که دارد می تواند کمک شایانی به دستگاه گوارش و روده شما کند و باعث می شود شما دفع راحتی را تجربه کنید.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

تأثیر سبوس در شفافیت صورت

اگر شما به صورت مداوم و روزانه از سبوس در وعده های غذایی خود استفاده کنید، حتماً بعد از مدتی شاهد شفافیت و شادابی پوست صورت خود خواهید بود.

کاهش وزن با خوردن سبوسکاهش وزن با خوردن سبوس

حتماً شنیده اید که افرادی که می خواهند لاغر شوند بیشتر غذاهای فیبری می خورند تا احساس گرسنگی به آن ها دست ندهد. سبوس هم یکی از این مواد غذایی است که با حالت فیبری که دارد، می تواند اشتهای شما را کنترل کند و یک احساس سیری خوبی به شما دهد.

حتماً بخوانید: آیا می دانستید که خودرن سالاد باعث افزایش وزن می شود؟

بهترین حالت مصرف سبوس

سبوس را می شود همراه با غذا، سالاد، داخل خورشت، داخل برنج، شیر، عسل و … میل کرد. اما بهترین حالت مصرف سبوس به صورت دم کرده است.

از کجا بفهمیم سبوس برنج اصل استطعم سبوس

سبوس اگر تازه و از برنج اصل تهیه شده باشد، می تواند مزه معمولی به شما دهد. یعنی نه بد مزه است نه خوشزه. اما اگر سبوس شما آن مرغوبیت را نداشته باشد، می تواند طعم مانده و بدی داشته باشد.

از کجا بفهمیم سبوس برنج اصل است

سبوس از لایه دوم برنج بدست می آید و یک حالت نرمی دارد و مزه آن اصلاً آزار دهنده نیست و یک مزه معمولی دارد. اما بعضی از افراد شلتوک که لایه اول برنج است را به جای سبوس به شما می دهند. شلتوک اصلاً طعم خوبی ندارد و اگر به آن دست بزنید با یک حالت زبر مواجه خواهید شد. پس هنگام خرید سبوس به این موارد توجه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }