آیا از خواص بی نظیر گلاب برای بدن خبر دارید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

خواص گلاب برای بدن

از دیرباز تا امروز اکثر مردم به خصوص خانم ها به دنبال جوانی پوست صورت خود هستند. با اینکه امروزه صنعت لوازم آرایشی و مراقبتی پوست پیشرفت بسیاری کرده است، ولی اکثر خانم ها به دنبال مواد مراقبتی طبیعی پوست هستند و همیشه سعی بر این دارند تا جایی که امکان دارد از اقلام طبیعی استفاده کنند. یکی از این اقلام مراقبتی طبیعی پوست، گلاب است که امروزه در بسیاری از خانه ها یافت می شود. اما گلاب فقط ماده ای طبیعی برای پوست صورت نیست، بلکه ماده برای درمان استرس، درمان گلو درد، درمان تیرگی دور چشم و … به حساب می آید.

خواص گلاب برای بدن
خواص گلاب برای بدن

جوانسازی پوست صورت

یکی از خواص این گیاه با ارزش برای پوست صورت جوانسازی است و می شود از آن به عنوان یک بوتاکس طبیعی یاد کرد. گلاب می تواند چین و چروک پوست صورت را ترمیم کند و منافذ پوستی را سفت کند. شما می توانید برای جوانسازی و آبرسانی پوست صورت خود بعد از استحمام از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید.

حتماً بخوانید: چگونه با انجام میکرونیدلینگ پوست خود را جوان کنیم؟

کمک به بهبود زخم و سوختگی

گلاب به عنوان یک ماده ضد باکتری و آنتی اکسیدان می تواند زخم و سوختگی را بهبود ببخشد. جالب است بدانید محققان به نتایجی دست یافته اند که استنشاق بوی گلاب می تواند در تسکین درد سوختگی کمک بسیار زیادی به انسان ها کند.

درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین مواردی است که در تمامی فصول سال پوست انسان ها را تهدید می کند. گلاب به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در خود می تواند تا حد زیادی به آفتاب سوختگی بهبود ببخشد و پوست شما را ترمیم کند. شما می توانید برای انجام این کار مقداری گلاب را با برگ چای هندی ترکیب کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید تا پوست صورت شما ترمیم شود.

خواص گلاب برای بدن
خواص گلاب برای بدن

خواص گلاب برای گلو درد

در طب سنتی اشاره های زیادی به تسکین گلو درد با گلاب شده است و می شود گلاب را داروی درمان گلو درد دانست.

حتماً بخوانید: خواص شگفت انگیز گیاه کتیرا

خواص گلاب برای استرس و سر درد

به تازگی محققان به نتایجی دست یافته اند که بخور گلاب می تواند سر درد و استرس را تا حدی در انسان ها درمان کند، البته باید بگوییم که این تحقیقات ابتدایی بوده است و نمی شود گفت که این تحقیقات کاملاً درست بوده است.

حتماً بخوانید: علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟

درمان تیرگی دور چشم

گلاب می تواند پوست دور چشم را نرم کند و از پف آن کاهش دهد. توجه داشته باشید که اگر دور چشمانتان سیاه است، می توانید از گلاب برای از بین بردن سیاهی دور چشمان خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }