چربی موی سر را می شود اینگونه کنترل و درمان کردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

راه های کنترل چربی موی سر

هیچ یک از ما علاقه ای به داشتن موهای چرب نداریم. اما چاره چیست، بعضی از ما به صورت ژنتیکی با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم و از داشتن موهای چرب شکایت داریم. ما در ادامه به راه های کنترل چربی موی سر اشاره کرده ایم.

راه های کنترل چربی موی سرشستن مو با شامپو

ساده ترین روش کنترل چربی موی سر شستشو آن با شامپو است. کافی است شما شامپو مخصوص موهای خود را خریداری کنید تا بتوانید چربی های اضافی موی خود را از سرتان حذف کنید. البته توجه کنید که شستشوی بیش از حد موی سر می تواند چربی های طبیعی سر را از بین ببرد و سبب لطمه وارد شدن به مو شود.

استفاده از محصولات مراقبت از مو

محصولات مراقبتی در بازار هستند که استفاده از آن ها می تواند شما را در کنترل چربی موی سرتان کمک زیادی کند. این محصولات بیشتر با عنوان مخصوص موهای چرب به نمایش و فروش گذاشته می شود، پس حین تهیه این محصولات به این موضوع توجه کنید.

توجه کنید؛ شاید بعضی از روش های درمان اشتباه شما را به سمت استفاده از شامپو بچه بکشاند. شامپو بچه برای موی بزرگسالان بسیار مضر است و اصلاً نباید بزرگسالان از این نوع شامپوها استفاده کنند. البته این موضوع سر درازی دارد و خارج از حوصله این مطلب است که ما بخواهیم برای شما به طور کامل توضیح دهیم برای همین این مطلب می تواند شما را بیشتر در رابطه با این موضوع کمک کند.

سرکه سیب

یکی از راه های جلوگیری از چربی موی سر استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب رقیق شده می تواند PH سر شما را کنترل کند و در کاهش تولید چربی کمک زیادی به شما کند.

راه های کنترل چربی موی سرنظافت شانه سر

خیلی از افراد به دنبال درمان خانگی موی چرب هستند و دوست دارند مشکل خود را در منزل حل کنند. در اینجا مشکل شانه و برس سر شما است. شانه ای که به مواد زائدی مثل روغن و گرد و خاک آلوده شده است خود می تواند دلیل بسیار خوبی برای چرب شدن موی سر شما باشد. سعی کنید شانه سر خود را به صورت روزانه تمیز کنید تا از آلوده شدن آن جلوگیری فرمایید.

حتماً بخوانید: چرا کراتینه مو مضر است و نباید به هیچ عنوان از آن برای صافی موی سر خود استفاده کنیم؟

نرم کننده موی سر

اکثر خانم ها هنگام استحمام از نرم کننده استفاده می کنند. جالب است بدانید که خود همین نرم کننده به تجمع چربی ها در پوست سر کمک می کند و سبب چرب دیده شدن موی سر شما می شود. راه کار چیست؟ ما نمی گوییم شما از این محصول مراقبتی مو استفاده نکنید؛ اما در زمان استفاده مطمئن باشید که نرم کننده به خوبی شسته شده و موهای شما عاری از نرم کننده است.

شاید خارج از مطلب باشد؛ اما جالب است بدانید که نرم کننده باقی ماننده خود دلیلی برای جوش های بدن است.

خرید کنید: بهترین جای خرید شامپو مخصوص موهای چرب اینجاست

غدد چربی سر خود را تحریک نکنید

غدد چربی زمانی تحریک می شوند که شما مو و کف سر خود را مالش دهید. پس اگر عادت دارید با موهای خود بازی کنید، حتماً عادت خود را ترک کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }