آیا وازلین خواص شگفت انگیزی برای پوست دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

وازلین

اگر بخواهیم به یکی از مرطوب کننده های قدیمی پوست اشاره کنیم، وازلین می تواند بهترین مثال در این زمینه باشد. این ماده طبیعی که در بین بسیاری از مردم به عنوان معجزه یاد می شود، از نفت تهیه و تولید می شود. ولی امروزه به دلیل وجود کرم های متنوع در بازار کمتر کسی به سمت وازلین می رود و به نوعی می شود گفت این ماده دیگر طرفدار چندان زیادی ندارد.

خواص وازلین

خواص وازلین برای سیاهی دور چشم

اگر از سیاهی بیش از حد دور چشم رنج می برید و احساس می کنید مانع از زیبایی چهره شما شده است، می توانید از وازلین برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده کنید و برای همیشه از شر سیاهی دور چشم خلاص شوید.

حتماً بخوانید: علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟

رفع ترک و زخم روی لب

این ماده طبیعی به شما در بهبود ترک و زخم لب کمک زیادی خواهد کرد و شما را از ایجاد چنین مشکلی در امان نگه خواهد گذاشت. کافی است مقداری وازلین را به لبان خود مالش دهید تا دیگر از زخم های روی لب رنج نکشید.

حتماً بخوانید: سلولیت در اثر چیست و چگونه درمان می شود؟

وازلین یک اسکراب برای پوست

اگر به دنبال یک اسکراب طبیعی و ارزان هستید، مخلوط وازلین با نمک دریایی یا شکر می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند. کافی است مقداری شکر یا نمک دریایی را با مقدار کمی وازلین مخلوط کنید و سپس ماده بدست آمده را بر روی صورت خود مالش دهید و بعد از اتمام کار صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید.

خواص وازلین

رفع ترک و خشکی کف پا

برای رفع ترک و خشکی کف پا کافی است پاهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آب گرم و نمک قرار دهید و بعد پاهای خود را با وازلین ماساژ دهید و یک جوراب نخی به پا کنید تا مانع از خارج شدن چربی از پاها شوید. شما اگر به طور مکرر این کار را انجام دهید، مطمئن باشید ترک و خشکی کف پای شما به طور کامل رفع می شود.

حتماً بخوانید: فرق کرم های آبرسان و کرم های مرطوب کننده در چیست؟

استفاده از وازلین به عنوان مرطوب کننده پوست

در کل وازلین جذب پوستی ندارد و به عنوان یک عایق رطوبتی شناخته می شود. توجه داشته باشید، زمانی از وازلین به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنیم که پوست سد دفاعی خود را از دست داده و فرصتی برای ترمیم خود می خواهد. پس به هیچ عنوان شما مجاز به استفاده از وازلین برای مرطوب کردن پوست صورت خود نیستید.

خواص وازلین

 

کمک به ماندگاری بوی عطر

اگر می خواهید ماندگاری عطرتان بالا برود، می توانید قبل از زدن عطر آن محل را با وازلین چرب کنید تا چربی وازلین باعث ماندگاری عطرتان بشود. البته هر نوع مرطوب کننده ای می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }