موی فر اگر به طرز صحیحی مراقبت شود، می تواند زیباترین موی دنیا باشدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مراقبت از موی فر

یکی از دوست داشتنی ترین و بانمک ترین افراد دنیا، مو فرفری های هستند. اما این افراد به خاطر این زیبایی خدادادی دچار دردسرهای زیادی هنگام مراقبت از موی خود می شوند، اما اگر به بعضی نکات بسیار ساده توجه کنند موی آن ها می تواند بهترین و بی دردسرترین دوست برای آن ها باشد.

مراقبت از موی فر
مراقبت از موی فر

شیوه صحیح شستشوی موی فر

قبل از همه چیز اول یک شامپوی موی فر تهیه کنید. حال به این موضوع توجه کنید که موی فر نیازی به شستشوی با شامپو ندارد، زیرا این کار باعث می شود موی شما خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست دهد. پس زمان مناسب استفاده از شامپو هفته ای دوبار هنگام استحمام است.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

مواد آرایشی و بهداشتی دارای سولفات و الکل

محصولات آرایشی و بهداشتی که در ساختار خود سولفات و الکل دارند، باعث صدمه رسیدن به موی سر و خشکی بیش از حد تار موها می شود. پس هنگام خرید اقلام بهداشتی و آرایشی توجه زیادی به ساختار مواد تشکیل دهنده آن ها کنید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح نگهداری مو در زمستان

استنفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از محصولات آرایشی چون روغن آرگان، سرم مو، ماسک مو و … می تواند رطوبت از دست رفته ی موی شما را بازگردانند. توجه داشته باشید که اگر دوست دارید حلقه های زیبایی در موی سر شما تشکیل شود، حتماً بایستی از محصولات آرایشی چرب یا مرطوب کننده بعد از استحمام خود استفاده کنید. در این زمینه کمپانی هایی چون شوارستکف و لورآل می توانند به شما کمک شایانی کنند.

مراقبت از موی فر
مراقبت از موی فر

شیوه صحیح خشک کردن موی فر

بهترین روشی که می توانید برای خشک کردن موی فر خود از آن بهره ببرید، حوله های میکروفایر یا پنبه ای است. کافی است بعد استحمام آب اضافی موی خود را بگیرید و بعد بگذارید موی شما در حالت طبیعی و در هوای آزاد خشک شود.

حتماً بخوانید: با محصولات محافظت حرارتی مو آشنا شوید

سشوار کشیدن موی فر

افرادی که موی فر دارند، حتماً با اصطلاح سری دیفیوزر سشوار آشنایی دارند. این سری باعث می شود گرمای سشوار کنترل شده بخش شود و به موی شما حالت خوبی دهد. به این موضوع هم توجه کنید که قبل از سشوار کشیدن حتماً موی خود را با محصولات محافظت حرارتی بپوشانید.

مراقبت از موی فربرس کشیدن موی فر

بهترین برس برای موی شما انگشتان دستتان است. اما اگر این روش برس کشیدن را دوست ندارید، حتماً از برس های دانه درشت استفاده کنید. مطمئناً این موضوع را هم می دانید که به موی خیس نباشد برس کشیده شود.

هنگام شانه زدن مو حتماً جهت پایین به بالا را رعایت کنید و هیچ زمان از ریشه مو شروع به شانه زدن نکیند.

استفاده از موس و اسپری مو ممنوع

همانطور که گفته شد محصولات آرایشی که دارای الکل در ساختار خود هستند، می تواند برای موی شما مضر باشد. اسپری مو و موس مو هم به دلیل داشتن الکل در ساختار خود می توانند جزء این محصولات آرایشی برای شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }