دلیل گریه کردن بیش از حد بعضی از افراد چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید گریه کردن یک پاسخ طبیعی بدن ما انسان ها به هنگام تجربه های احساسی شدید مثل عصبانیت یا شادی است. حال در این میان بعضی افراد بیشتر از دیگران گریه می کنند که می توانند دلایل متعددی داشته باشد که ما در این مطلب به آن پرداخته ایم.

قبل از خواندن این مطلب باید به این موضوع اشاره کنیم که همیشه به ما آموخته اند گریه کردن برای افرد ضعیف است و ما نباید گریه کنیم. اما در واقعیت گریه کردن یک نوع ابراز احساسات است و ما نباید از ابراز احساسات خود خجالت بکشیم. البته توجه داشته باشید که اگر گریه کردن سبب تنش در شما می شود و در روند طبیعی زندگی شما اختلال ایجاد می کند، حتماً بایستی از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

عدم تعادل هورمونی

دیدید خانم ها در زمان دوره قاعدگی یا در زمان یائسگی بیشتر از زمان های دیگر گریه می کنند. این اتفاق به دلیل تغییر سطح هورمون ها است. پس عدم تعادل هورمونی می تواند باعث شود افراد بیش از حد معمول گریه کنند.

خصوصیات شخصیتی

برخی از افراد به دلیل خصوصیات شخصیتی که دارند بیشتر از دیگران گریه می کنند. معمولاً افرادی که همدل و دل رحم هستند عمیقاً تحت تأثیر عواطف دیگران قرار می گیرند و برای ابراز احساسات و عواطف خود گریه می کنند.

عوامل محیطی

تجربه فوت یک فرد، شرایط استرس زا، تروما و … می توانند افراد را در موقعیتی قرار دهند که بیشتر از حد معول گریه کنند.

حساسیت عاطفی زیاد

بعضی اشخاص از نظر عاطفی حساس تر از دیگران هستند. طبیعتاً این افراد تجربیات زندگی را به صورت عمیق تری درک می کنند، برای همین احتمال ابراز احساسات از طریق گریه کردن بیشتر می شود.

حتماً بخوانید: آیا از فواید گریه کردن باخبر هستید یا خیر؟

مشکلات سلامت روان

افسردگی، اختلالات روانی، اضطراب، استرس و … همگی از مشکلات سلامت روان هستند. در این صورت به دلیل اختلال ایجاد شده در پاسخ های طبیعی بدن امکان گریه کردن بیش از حد بیشتر می شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }