دوران بارداری این مواد غذایی را بخورید بچه تان باهوش می شودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

غذاهای باهوش کننده جنین

مادران از زمانی که متوجه می شوند باردار هستند، شروع می کنند به سرچ مطالبی چون غذاهای باهوش کننده جنین، چگونه فرزند باهوشی داشته باشیم، چی بخوریم تا فرزندمان باهوش شود و … . در ادامه ما سعی کرده ایم به طور خلاصه به سرچ مادران پاسخ دهیم.

غذاهای باهوش کننده جنینبادام

بادام سرشار از امگا ۹، امگا ۳، امگا ۶ و مواد معدنی چون آهن، منیزیم است. همچنین منبع خوبی برای تأمین ویتامین E و پروتئین است. خانم های باردار برای داشتن کودک باهوش سعی کنند در روز به اندازه یک پیاله ی کوچک بادام میل کنند.

حتماً بخوانید: جالب است بدانید شیر باعث پوکی استخوان می شود و برای بزرگسالان مضر است

لبنیات

همانطور که می دانید مواد مغذی حاوی پروتئین برای شکل دهی سلول های عصبی سالم در رحم و بهبود رشد شناختی بسیار مناسب هستند. شما می توانید برای تأمین این نوع مواد مغذی از لبنیات در تغذیه روزانه خود استفاده کنید.

حتماً بخوانید: دیابت بارداری؛ دیابتی که بعد از دوران بارداری از بین می رود

حبوبات برای باهوش شدن جنین

ما برای انتقال اکسیژن به سلول های مغزی نیاز به مواد معدنی چون آهن داریم. ماداران باردار می توانند برای تأمین این نوع مواد معدنی از حبوبات در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

غذاهای باهوش کننده جنینماهی

از منابع خوب تأمین امگا ۳ می تواند غذاهای دریایی مثل ماهی باشد. اگر قصد دارید به رشد نورون های مغزی جنین خود کمک کنید سعی کنید از ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

البته خانم های باردار توجه کنند که ماهی های حاوی جیوه مثل کوسه ماهی، ماهی تن، شمشیر ماهی و … می تواند برای سلامت جنین آن ها مناسب نباشد.

حتماً بخوانید: فواید خرمالو برای خانم های باردار

آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار می تواند منبع تغذیه خوبی برای باهوش شدن جنین شما باشد. به طور مثال گردو سرشار از آهن و اسیدهای چرب است. سعی کنید از خشکبارهایی مثل کشمش، بادام هندی، پسته، بادام زمینی و … در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }