به طور مختصر و مفید با فرایند خشکشویی لباس آشنا شویدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

خشکشویی لباس

از آنجا که در این روش پاکیزه کردن البسه از آب استفاده نمی شود، خشکشویی نام گرفته است. در این روش شستشو از یک ماده شیمیایی برای نظافت لباس ها استفاده می شود و قدرت پاکیزگی بیشتری نسبت به شوینده های معمولی دارد.

ماده ضدعوفنی کننده خشکشویی لباس

در این روش از شستشوی لباس دیگر از آب و شوینده های معمولی استفاده نمی شود و تنها از یک نوع ماده شیمیایی که حلال آلودگی ها و لک ها است، استفاده می شود. جالب است بدانید که این ماده شیمیایی قدرت بیشتری در از بین بردن لکه ها دارد.

خشکشویی لباسچرا خشکشویی می گویند؟

همانطور که متوجه شدید در این شیوه از نظافت لباس از آب و شوینده های استفاده نمی شود. این ماده حلال که با آن لباس ها را شستشو می دهند حاوی مقدار کمی آب یا کاملاً خشک است. برای همین است که به این سبک پاکیزه کردن لباس خشکشویی می گویند.

حتماً بخوانید: چرا لباس های تیره بعد از شستشو بور می شوند؟

شیوه خشکشویی

برای خشکشویی احتیاج به دستگاه های بزرگ و پیشرفته است که در اکثر مواقع از طریق کامپیوتری هدایت می شوند. در زمان شستشو لباس ها به طور کامل در مایع حلال خیسانیده می شوند. این ماده به هیچ عنوان به تار و پود لباس صدمه ای نمی زند و خیلی از سریع تر از آب تبخیر می شود. البته توجه داشته باشید که مایع کثیف انباشته و همانند لباسشویی های خانگی تخلیه نمی شود، اما در عوض بخار ماده حلال را تقطیر می کند و با عبور از فیلترهای مخصوص تصفیه می شود تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }