دوش با آب گرم یا سرد بگیریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

دوش با آب گرم یا سرد

یکی از سوال هایی که قبل استحمام ذهن ما را مشغول خود می کند این است که دوش با آب گرم یا سرد بگیریم. پاسخ به این مشغله ذهنی بستگی به شرایط شما دارد و نمی شود گفت آب گرم یا آب سرد برای همه مفید است.

بهتر است بدانید که بهترین آب برای یک استحمام آب ولرم است.

دوش سرد برای مشکلات قلبی

هنگامی که شما با آب سرد دوش می گیرد موجب بهبود گردش خون در بدن خود می شوید. حال این موضوع می تواند برای افرادی که دچار بیماری هایی چون قلبی، عروقی و فشار خون بالا هستند بسیار مفید واقع شود.

بعد از باشگاه با چه آبی دوش بگیریم؟

اگر بعد از فعالیت ورزشی خود دچار گرفتگی و درد عضلات هستید، بهتر است برای استحمام خود از دوش آب سرد استفاده کنید تا مشکلات رفع شود.

دوش آب گرم بگیرید اگر …

تعداد کثیری از ما روی پوست خود جوش سرسیاه داریم. بهتر است برای از بین بردن این نوع جوش ها هنگام استحمام خود از آب گرم استفاده کنیم، زیرا آب گرم موجب باز شدن منافذ پوست و سبب تمیز شدن جوش ها می شود. آیا دلیل جوش های سرسیاه خود را می دانید؟

آب سرد برای خارش پوست

اگر دچار خارش پوست شده اید و دوست دارید بسیار سریع مشکل خود را رفع کنید، حتماً یک دوش آب سرد بگیرد. اگر برایتان مقدور است در وان آب سرد چند قطره روغن معطر بابونه یا اسطوخودوس بریزید و برای مدتی در وان بنشینید تا خارش بدنتان رفع شود.

آب سرد برای هوشیاری

بسیاری از بی حوصلگی و خواب آلودگی هنگام صبح رنج می برند. این افراد می توانند با یک دوش سرد به بدن خود شوک دهند و دریافت اکسیژن را در بدن خود بالا ببرند.

دوش گرم برای رفع خستگی

اگر خسته هستید و دوست دارید کمی سرحال بیایید، یک دوش گرم می تواند گزینه خوبی برای رفع خستگی شما باشد.

تسکین دستگاه تنفسی

همه ما هنگام سرماخوردگی علائمی چون سرفه و گرفتگی بینی داریم. بهتر است برای تسکین این علائم یک دوش آب گرم بگیریم. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید هنگام سرماخوردگی دوش سرد بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }