اشتباهات رایج در اوایل آشنایی چه می تواند باشد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

اشتباهات رایج در اوایل آشنایی

اگر به دنبال یک رابطه عاطفی هدفمند و مثبت هستید حتماً بایستی به طرز رفتار خود در اوایل آشنایی بسیار توجه کنید. مهمترین موضوعی که سبب به وجود آمدن اشتباهات رایج در اوایل آشنایی می شود، رعایت نکردن حد و مرزها است. سعی کنید در شروع رابطه به حقوق یکدیگر احترام بگذارید تا بتوانید بهترین نتیجه از رابطه خود را بگیرید.

دستوری صحبت نکنید

سعی کنید در اوایل آشنایتان از جملات دستوری و امری استفاده نکنید. استفاده از این جملات سبب می شود طرف مقابل فکر کند شما یک فرد کنترل گر هستید و دارید او را کنترل می کنید. آیا شما ویژگی های افراد کنترل گر را می دانید؟

توجه به جملات عاطفی که می گویید

بسیاری در اوایل آشنایی از جملاتی چون: من بدون تو می میرم، تو منو کامل کردی، زندگی بدون تو رو نمی خوام و … برای ارتباط عاطفی با پارتنر خود استفاده می کنند. گفتن این نوع جملات به پارتنر خود در روزهای اول آشنایی سبب ضعیف نشان دادن خود، بی اعتماد به نفس بودن خود، بی ارزش بودن خود و … می شود. در اینباره تیم تکامگ در این مطلب بیشتر توضیح داده است.

صحبت درباره مسائل جنسیصحبت درباره مسائل جنسی

اگر شما به دنبال شروع یک رابطه عاطفی سالم هستید، نباید به هیچ عنوان مسائل جنسی را در روزهای اول آشنایتان مطرح کنید.به طور مثال زمانی که شما به پارتنر خود می گوید: الان لباس چی پوشیدی؟ مطمئناً ذهن طرف مقابل خود را مشغول مسائل جنسی کرده اید و خود را اینگونه معرفی کرده اید که رابطه شما صرفاً جنبه جنسی دارد.

با گذشته پارتنر خود کاری نداشته باشید

خیلی ها در شروع رابطه به این مسئله اهمیت نشان نمی دهند و به هیچ عنوان رعایت نمی کنند. باید بگوییم گذشته افراد تا زمانی که به زمان حال آن ها لطمه ای وارد نکند فقط به خود آن ها مربوط می شود نه شخص دیگری. توجه داشته باشید شما برای وارد شدن به گذشته فردی نیاز به اجازه از آن فرد را دارید.

صحبت در مورد مسائل خانوادگی

همه ی ما کنجکاو هستیم که بدانیم شرایط خانوادگی پارتنرمان در چه وضعیتی قرار دارد. اما باید کمی در این مسئله تا زمانی که رابطه صمیمی بینمان شکل نگرفته است صبوری کنیم و به هیچ عنوان مسائل خانوادگی مثل شغل پدر را از طرف مقابل خود نپرسیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }