چپ دست ها را دست کم نگیرید، آن ها از شمایی که راست دست هستید بسیار خلاق تر هستندزمان مطالعه : ۱ دقیقه

چپ دست ها

در بعضی مواقع به خاطر چپ دست بودن زندگی راحتی را در جامعه خود حس نکرده ایم، ولی در بعضی مواقع هم زندگی بسیار بهتری را از راست دستان تجربه کرده ایم. امروز روی سخن ما با ۱۰ الی ۱۵ درصد جمعیت جهان است و ما قصد داریم کمی در مورد این افراد بیشتر بدانیم.

چپ دست هاموفقیت در عرصه ورزش

جالب است بدانید که افراد چپ دست در ورزش هایی که احتیاج به تمرکز دارد موفق تر از راست دستان هستند. پس اگر فردی را دیدید که در ورزش های بوکس، بیس بال، بولینگ و تنیس موفق است به چپ دست و راست دست بودن آن کمی توجه کنید.

در امان بودن از بیماری های جسمی

مطالعاتی نشان داده است که این افراد از بیماری های جسمی چون زخم های گوارشی و آرتریت روماتوئید بیشتر از افراد راست دست در امان ترند.

بیماری های روانی چپ دستان

متأسفانه طبق مطالعاتی که شده افراد چپ دست بیشتر از افراد راست دست در معرض مبتلا به بیماری های روانی چون افسردگی، اسکیزوفرنی و دو قطبی هستند.

چپ دست هاهنر و خلاقیت

افکار این افراد نسبت به راست دست ها پیچیده تر است و معمولاً در ایده پردازی کمی بهتر عمل می کنند. پس طبیعی است که این افراد از هنر و خلاقیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار باشند.

قدرت شنوایی

وظیفه درک و تحلیل برخی صداهای خاص برعهده نیمکره راست و چپ مغر است. نیکره راست قدرت بیشتری در تشخیص صداهای ظریف دارد. جالب است بدانید که چپ دست ها از همین نمیکره راست بهره می برند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }