از کجا بدانیم که تشک تختخوابمان خراب شده یا نهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

تشک خواب

اکثر ما انسان ها بیشتر زمان استراحت خود را بر روی تشک تختخواب خود می گذرانیم. حال همین موضوع باعث شده بسیاری تشک را از نان شب واجب تر بدانند و به داشتن بهترین نوع آن هزینه های زیادی را تقبل کنند. در ادامه مطلب شما را با مواردی که خبر از اتمام عمر تشک شما می دهد آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تشک خواببرآمدگی تشک

یکی از نشانه ها اتمام عمر تشک شما برآمدگی های سطح تشک است. اگر کلیپی از ساخت یک تشک را مشاهده کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که سازه تشک از فنر، بالشتک، فوم، پارچه و … تشکیل شده است. حال زمانی که این سازه صدمه ببیند و فرسوده شود باعث می شود در سطح تشک برآمدگی به وجود بیاید و خبر از تعویض تشک را به صاحب خود بدهد.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

فرورفتگی زیاد

فرورفتگی که کاملاً قابل مشاهده و لمس باشد، می تواند از خبر از خرید یک تشک جدید را بدهد. باید بگوییم طی زمان فنرهای تشک خراب می شوند و مموری فوم های آن دیگر آن انعطاف پذیری قبل را ندارد و شما بعد از مدتی شاهد فشرده شدن الیاف تشک خود می شوید. حال همه ی این مواردی که گفتیم سبب به وجود آمدن فرورفتگی تشک شما می شود و به نوعی پایان عمر تشک تخت خواب شما فرا می رسد.

تشک خوابآلرژی

اگر آلرژی دارید و در هنگام خواب دچار عطسه یا گرفتگی می شوید، مطمئن باشید که یک عاملی در تختخواب شما دارد شما را آزار می دهد. یکی از عوامل تشک خواب شما است. این موضوع زمانی پیش می آید که تشک شما خیلی قدیمی یا جدید باشد. عواملی چون کپک و گرد و خاک می تواند در مرور زمان تشک شما را آلوده به مواد حساسیت زا کند و شما اگر دچار آلرژی باشید، می تواند برایتان مشکل ساز شود. یک مورد دیگر هم که باید توجه کنید این است که هنگام خرید تشک حتماً بایستی به ضد آلرژی بودن تشکی که خریداری می کنید توجه کنید.

حتماً بخوانید: خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنی

خستگی و درد

خستگی و درد مفاصل بعد از استراحت خود یک دلیل برای تعویض تشک است. جالب است بدانید که شاید شما هیچ یک از موارد بالا را بر روی تشک خود مشاهد نکنید ولی خستگی و درد می تواند نشانه ای از تعویض تشک باشد.

تشک خوابجیر جیر کردن

اگر هنگام استراحت بر روی تشک تختخواب خود متوجه جیر جیرهای زیاد شدید، مطمئن باشید که فنزهای سازه تشک شما فرسوده شده و دیگر آن قابلیت ارتجاعی خود را ندارد. تنها کاری که شما می توانید برای حل این مشکل انجام دهید، تعویض تشک است.

حتماً بخوانید: درمان بی خوابی با رعایت نکات بسیار ساده در زندگی

استشمام بوی ناخوشایند

اگر ملحفه، روبالشی و پتویی که روی خود می کشید را شسته باشید و تعویض کرده باشید، نباید در تختخواب شما دیگر هیچ بوی ناخوشیندی بیاید. پس اگر دچار چنین مشکلی شدید مطمئناً تشک شما خراب شده و الیاف آن غرق در میکروب و آلودگی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }