عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خواب

امروزه خواب یکی از عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت افراد است. اما اینجا این سوال پیش می آید که خواب چگونه بر زیبایی مو و صورت ما تأثیر می گذارد؟ بعضی در جواب این سوال فکر می کنند، چونکه خواب می تواند به موی سر و صورت آن ها استراحت ببخشد باعث زیبایی آن ها می شود. اما جواب این سوال فراتر از این موارد است. در ادامه مطلب سعی بر این داریم که شما با عوامل مؤثر بر زیبایی موی سر و صورت در هنگام خواب آشنا کنیم. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

حالت مو در هنگام خواب

طبیعت اکثر خانم ها به این صورت است که از موهای بلند در سر خود بهره می برند. حال این موضوع باعث شده بسیاری از خانم ها در هنگام صبح از دیدن موهای ژولیده، خشک و وز عبوس شوند. شانه زدن و بافتن مو به صورت شل می تواند شما را از چهره غمگین در هنگام صبح نجات دهد و شما از داشتن حالت موی خود در هنگام صبح لذت ببرید.

خوابشستن صورت قبل از خواب

یکی از بهترین زمان های استراحت پوست صورت در هنگام خواب شبانه است. پس شما به هیچ وجه نباید در هنگام شب با صورت آرایش شده و کثیف به رختخواب بروید و باید حتماً قبل خواب صورت خود را شستشو دهید.

استفاده از تونر و کرم های مرطوب کننده و آبرسان را به هیچ وجه فراموش نکنید، که بهترین زمان استفاده از این نوع کرم ها در همین زمان است.

حتماً بخوانید: میزان خواب کافی برای بدن

جهت صورت در هنگام خواب

سعی کنید در هنگام شب صورت خود را با بالش تماس ندهید و جهت صورت خود را همیشه رو به بالا نگه دارید. خوابیدن یک طرفه صورت می تواند باعث ایجاد چین و چروک صورت شود و به لطافت پوست صورت شما لطمه وارد شود.

 Sleepجنس بالش تختخواب

جنس بالش می تواند در تعیین رطوبت صورت و موها بسیار تأثیر گذار باشد. بدترین نوع بالش ها، بالش نخی است. زیرا این نوع بالش های رطوبت پوست و مو را به خود جذب می کنند.

بالش هایی از جنس ابریشم و ساتن می توانند بهترین نوع جنس بالش برای خواب های شبانه باشند. جنس ابریشم و ساتن مانع از الکتریسیته و تعریق می شود و تأثیر بسیار خوبی برای پوست و مو دارد.

لباس خواب مناسب

لباس خواب می تواند در روان شما تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد. پس سعی کنید در هنگام رفتن به رختخواب از یک لباس تمیز برای خواب شبانه خود استفاده کنید.

حتماً بخوانید: درمان بی خوابی با رعایت نکات بسیار ساده در زندگی

دست و پا

برای داشتن دست و پای زیبا حتماً سعی کنید هنگام شب از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید و به پوست دست و پای خود در هنگام خواب شبانه استحرات و لطافت ببخشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }