خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

چگونه خواب با کیفیت را تجربه کنیم؟

این سوالی است که بسیاری این روزها از گوگل دارند. تیم تکامگ هم که جزئی از گوگل است و آمده به پرسش شما پاسخ دهد تا شما یک خواب با کیفیت را در طی استراحت شبانه تجربه کنید.

رفتن به حمام قبل از خواب

چند ساعت قبل از خواب شما می توانید خود را دعوت به یک حمام آب گرم کنید تا زمان خواب دمای بدن شما تنظیم شود و شما احساس خواب آلودگی کنید. استحمام با آب گرم علاوه بر ایجاد حس خواب آلودگی می تواند به شما یک خواب عمیق و راحت را هدیه دهد.

خوابمحیط مناسب خواب

یکی از عوامل مهمی که در خواب با کیفیت بسیار تأثیر گذار است، محیط خواب افراد است. فضای خواب باید به گونه ای باشد که ذهن از مسائل کاری و زندگی دور شود و شما با ذهنی آرام به خواب فرو بروید. بسیاری را دیده ایم که در اتاق خواب خود تلویزیون یا میز کار گذاشته اند. باید بگوییم این افراد ناخودآگاه ذهنشان هنگام خواب به مسائل زندگی و کار مشغول می شود و دیگر نمی توانند آن ذهن آزاد هنگام خواب تجربه کنند.

حتماً بخوانید: میزان خواب کافی برای بدن

نور اتاق خواب

یک خواب با کیفیت احتیاج به ترشح هورمون خواب یا هورمون ملاتونین دارد. اما بسیاری ترشح این هورمون ها را فدای یک چراغ روشن در محیط خواب خود می کنند و خود را در هنگام شب آماده یک صبح بد اخلاق می کنند. پس اگر شما می خواهید جزء این افراد نباشید حتماً محیط خواب خود را تاریک نگه دارید و در صورت امکان از چشم بند استفاده کنید.

جالب است بدانید که یک نور دیگر هم که باعث بی خوابی بسیاری از ما شده، نور گوشی است. این نور هم همانند نور چراغ می تواند در ترشح هورمون خواب شما اختلال ایجاد کند و خواب با کیفیت را از شما بگیرد. پس سعی کنید نیم ساعت قبل از خواب استفاده از تلفن همراه را ترک کنید.

خواب با کیفیتورزش قبل خواب

ورزش کردن باعث ترشح هورمون اندروفین می شود. حال ترشح این هورمون باعث کاهش استرس در شما می شود. اگر شما چند ساعت قبل از خواب اقدام به یک ورزش ساده کنید، می توانید این هورمون را در بدن خود ترشح کنید و در شب یک خواب با کیفیت را تجربه کنید. توجه داشته باشید که حتماً چند ساعت قبل از خواب ورزش کنید و هیچ زمان بلافاصله بعد از ورزش کردن نخوابید، زیرا در این زمان دمای بدن شما بالا می رود و شما احساس بی خوابی و کسلی می کنید.

حتماً بخوانید: درمان بی خوابی با رعایت نکات بسیار ساده در زندگی

نخوردن کافئین

اقلام کافئینی چون نوشابه های گازدار، شکلات، قهوه و … می تواند به شما انرژی دهد و سرحالی را به شما هدیه دهد. پس اگر شما قصد خوردن این اقلام غذایی را دارید، ۵ ساعت قبل از خواب شبانه خود اقدام به خوردن آن ها کنید.

خواب خوب

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

خوردن سیب

سیب سرشار از ویتامین ث و B6 است. این ویتامین ها می تواند اختلال خواب شما را رفع کند. پس اگر دچار بی خوابی هنگام استراحت شبانه هستید، می توانید با خوردن یک سیب مشکل خود را رفع کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }