چند روش ساده برای درمان تعریق بیش از حد بدنزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تعریق بدن

تعریق بدن از دید همه ی افرادی که به خوشبو بودن اهمیت می دهند، ناخوشانید می آید. اما خوشبختانه یا متأسفانه تعریق بدن در بسیاری از مواقع دست خود افراد نیست و شرایط تعیین کننده این مسئله است. ما سعی داریم در این مطلب به روش های درمانی که به خوشبو ماندن بدن ما کمک می کند، اشاره کنیم و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تعریق بدن

استفاده از دئودورانت برای تعریق بدن

دئودورانت یا رول ضدتعریق یک راه کار قدیمی برای درمان تعریق بدن در قسمت زیر بغل است و می شود گفت استفاده از این رول های ضدتعریق بهترین راه برای جلوگیری از تعریق در قسمت زیر بغل است.

حتماً هنگام خرید این محصول به مشخصات درج شده روی آنها توجه داشته باشید. محصولاتی که درون آن ها از الکل و آلومینیوم استفاده شده باشد، می تواند در دراز مدت سبب تیرگی زیربغل شما شود.

استفاده از جوش شیرین برای تعریق

شما می توانید با استفاده از جوش شیرین در نقاطی که تعریق بدن شما زیاد است، باعث کاهش تعریق شوید. جوش شیرین غددی که باعث ترشح تعریق در بدن می شود را ترمیم و از ایجاد لک و سفیدی در لباس های شما جلوگیری می کند.

شما برای این کار لازم است مقداری آب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل بدست بیاید. بعد این خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی قسمت هایی که بدن شما تعریق می کند، بگذارید و سپس آن قسمت را با آب شستشو دهید. توجه داشته باشید برای اثر بخشی بیشتر باید حتماً در هفته ۳ بار این کار را انجام دهید تا از شر بوی بد تعریق و تعریق بیش از حد خلاص شوید.

تعریق بدناصلاح موی زائد برای کنترل تعریق

یکی از دلایل ایجاد بوی بد در نقاطی مثل زیربغل به دلیل وجود موهای زائد است. پس سعی کنید همیشه موهای زائد این نواحی را اصلاح کنید.

استفاده از بوتاکس برای عرق بدن

یکی از راه های مقابله امروزی با تعریق بدن، تزریق بوتاکس است. بهره مندی از این روش درمانی بیشتر برای افرادی مناسب است که تعریق بیش از حد معمول دارند که باعث آزار آن ها شده است. حتماً برای تزریق بوتاکس به مراکز معتبر مراجعه کنید، زیرا در صورت ناشی بودن فرد شما دچار لمس عضلات می شوید.

استحمام

استحمام هم بهترین راه و آسان ترین روش ممکن است. فقط توجه داشته باشید که موقع استحمام از صابون های ضدباکتری استفاده کنید، زیرا این نوع صابون ها در کاهش تعریق و حذف آلودگی ها از بدن بسیار مؤثر واقع می شوند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }