درمان موخوره با ماسک های مو طبیعیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان موخوره

خشک کردن موی خیس با حوله به صورت حرکات دورانی، شانه کردن موی خیس، سشوار کشیدن به شیوه نادرست، استفاده بیش از حد از ابزار حرارتی و غیره از مواردی هستند که می تواند سلامت موی افراد را به خطر بی اندازد و آن ها را با مشکلاتی چون موخوره آشنا کند.

حال اگر موی سر شما به هر دلیلی دچار موخوره شده است، می تواند از ماسک های زیر برای اقدام به درمان آن استفاده کنید.

درمان موخوره با کره

شما می توانید مقداری کره را در ظرفی آب کنید و بعد به واسطه ی کره ی آب شده موهای خود را ماساژ دهید و به مدت ۳۰ دقیقه موهای خود را با یک حوله پارچه ای یا کلاه مخصوص پارچه ای محفوظ نگه دارید و سپس موهای خود را شستشو دهید.

درمان موخوره مودرمان موخوره با چای

در این شیوه درمانی شما بعد از اینکه موهای خود را در هنگام استحمام شستشو دادید، می توانید موهای خود را با مقداری چای تازه دم کرده یا چای لیپتون آبکشی فرمایید و به استحمام خود پایان دهید.

توجه داشته باشد این روش درمان برای افرادی که رنگ موی روشن دارند مناسب نیست‌.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

درمان موخوره با روغن زیتون

یکی از شیوه های درمانی بسیار مؤثر در زمینه درمان موخوره استفاده از روغن زیتون است. شما برای بهره مندی از این روش درمانی باید یک استکان روغن زیتون را در ظرفی گرم کنید و بعد موهای خود را ماساژ دهید و به واسطه ی یک حوله پارچه ای موهای خود را به مدت ۴۵ دقیقه ببندید و سپس شستشو دهید.

Treatment of hair folliclesدرمان موخوره با آووکادو

یک عدد آووکادو را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و بعد مخلوط بدست آمده را بر روی موی خیس خود بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه موی خود را شستشو دهید‌. توجه داشته باشید، برای نتیجه گیری از این روش درمانی باید حتماً هفته ای یکبار این روش درمانی را تجربه کنید.

حتماً بخوانید: بوتاکس مو بهتره یا کراتینه مو؟

درمان موخوره با سرکه سیب

دوقاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق مرباخوری سرکه سیب و سه سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. حال ماده بدست آمده را به مدت نیم ساعت بر روی موی خود بگذارید و سپس شستشو دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }