در کمترین زمان یک کوکی سیب خوشمزه درست کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کوکی سیب

اگر دوست دارید برای فرزندان خود یک شیرینی خانگی خوشمزه درست کنید، کوکی سیب می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. البته اگر شما دوست دارید اضافه وزن را تجریه کنید و یک رژیم چاقی خوب داشته باشید، کوکی سیب می تواند برای شما هم شیرینی خوشمزه ای باشد.

مواد لازم برای تهیه کوکی سیب

  1. دو پیمانه آرد
  2. دو عدد تخم مرغ
  3. یک دوم پیمانه شکر
  4. یک دوم پیمانه کره ذوب شده
  5. دو عدد سیب
  6. بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
  7. وانیل ۲-۳ قطره

قدم اول

سیب ها را خیلی ریز و مکعبی شکل خرد می کنیم تا داخل کوکی سیب به اندازه قرار بگیرد و چهره بدی پیدا نکند.

قدم دوم

آرد و بکینگ پودر را باهم از الک رد می کنیم، چرا که این کار هم باعث می شود آرد سبک شود و هم ناخالص های آن جدا بشود.

قدم سوم

تخم مرغ ها و شکر را در ظرفی دیگر باهم مخلوط می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا کرم رنگ شود و سپس کره و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن مخلوط می کنیم.

حتماً بخوانید: طرز تهیه شیرینی دانمارکی به روش قنادی محله شما

قدم چهارم

هم اکنون مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل آماده کرده بودیم، کم کم به مایع کوکی اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا خمیر خودش را بگیرد و کمی سفت شود. حالا سیب ها را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم تا سیب ها کامل در خمیر کوکی پخش شوند.

قدم پنجم

کف سینی فر را به خوبی چرب می کنیم و یا اگر کاغذ روغنی دارید کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید تا خمیر کوکی سیب به ظرف نچسبد. سپس به اندازه یک اسکوپ بستنی و یا قاشق غذاخوری از خمیر کوکی را برداشته و با فاصله از هم در سینی فر می چینیم.

قدم ششم

فر را نیم ساعت قبل روشن می کنیم و سینی  کوکی سیب ها را داخل فر می گذاریم و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد اجازه پخت می دهیم. فقط در آخر حرارت بالای فر را ۵-۷ دقیقه روشن می کنیم تا روی کوکی ها هم طلایی و خوش رنگ شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }