پودینگ قهوه؛ یک دسر بسیار خوشمزه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

طرز تهیه پودینگ قهوه

یکی از دنیاهای زیبا و خوشمزه این جهان هستی که همه از خوردن آن لذت می برنند، دنیای دسر و شیرینی است. دلیل تشابه دسر و شیرینی به دنیا می تواند تنوع زیاد آن ها باشد. حال بسیاری برای لذت بردن از این دنیای خوشمزه احتیاج به طعم دهنده ای به نام قهوه دارند. دسر پودینک قهوه می تواند دسری خوشمزه برای لذت بردن این افراد از این دینا باشد.

در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه پودینگ قهوه آشنا خواهیم کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

طرز تهیه پودینگ قهوهمواد لازم برای تهیه پودینگ قهوه

۲ عدد موز

۱۰۰ گرم خامه صبحانه

یک سوم پیمانه شکر

دو پیمانه شیر

یک چهار پیمانه قهوه

۱۰۰ گرم پنیر خامه ای

۳ بسته بیسکویت پتی بور

۲ عدد زرده تخم مرغ

نصف قاشق چای خوری وانیل

۲۵ گرم کره پاستوریزه

۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

۵ عدد گردو

۵ قاشق شکلات خرد شده

پودینگ قهوهمرحله اول

در مرحله اول زرده های تخم مرغ، نشاسته ذرت، شکر و مقداری شیر را با هم مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که نباید در اول کار کل شیر را بریزید و فقط باید مقدار کمی از شیر را استفاده کنید. گاز را روشن کنید و قابلمه خود را بر روی حرارت قرار دهید. حال بعد از اینکه مایه پودینگ شما تا حدی جا افتاد بقیه شیر را اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. این عمل شما باعث می شود نشاسته ذرت شما حالت گلوله گلوله به خود نگیرد و شما به یک مایع پودینگ صاف دست پیدا می کنید.

مرحله دوم

حدود ۲۰ دقیقه به مایع پودینگ خود اجازه استراحت بدهید تا کمی سفت شود و حالت کشیده به خود بگیرد. حال زمان آن رسیده که مایع پودینگ خود را از روی حرارت بردارید.

حتماً بخوانید: طرز تهیه ترشی یا دسر انگور شانی

مرحله سوم

در این مرحله وانیل و کره را به مایع خود اضافه می کنیم و شروع به هم زدن می کنیم. بعد پنیر خامه ای را اضافه می کنیم و دوباره شروع به هم زدن می کنیم. در آخر قهوه غلیظ خنک شده و خامه صبحانه را هم به مایع خود اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایع پودینگ شما حاضر شده و باید به سمت خرد کردن موز، گردو و بیسکویت بروید.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه در فرنچ پرس

مرحله پنجم

در مرحله آخر طرز تهیه پودینگ قهوه شما باید ظرف های دسر خود را آماده کنید و به ترتیب پودر بیسکویت، موز، گردو، شکلات پودر شده و مایه پودینگ (البته تزئین لایه ها به سلیقه ی شما است) را بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در داخل یخچال قرار دهید. حال پودینگ قهوه شما آماده شده و شما می توانید به همراه چهار دوست دیگر پودینگ خود را میل بفرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }