به یاد تبریز یک نان اهری خوشمزه در خانه خود درست کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نان اهری

اگر به قنادی هایی که اصالتاً ترک هستند بروید، حتماً نان اهری را در ویترین نان های آن ها می بینید. این نان گلوچه ای خوش عطر و طعم در بین مردمان قدیمی به خصوص تبریزی ها خیلی طرفداری دارد.

مواد لازم برای تهیه نان اهری

۳۰۰ گرم آرد شیرینی پزی

دو عدد تخم مرغ

۱۰۰ گرم ماست شیرین

۱۲۰ گرم پودر قند

یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید

۱۰۰ گرم روغن مایع

یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل

شیره انگور

طرز تهیه نان اهریقدم اول

در ابتدای کار یک عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکانید و آن را به خوبی هم بزیند. بعد پودر قند الک شده خود را به آن اضافه کنید و با همزن به خوبی باهم ترکیب کنید.

قدم دوم

سرکه سفید، بیکینگ پودر، پودر زنجبیل و ماست را باهم ترکیب کنید. بعد از ترکیب به مخلوط قدم اول خود اضافه کنید و شروع کنید به همزدن تا به یک ترکیب یک دست برسید.

توجه داشته باشید که ماست شما نباید آبکی باشد و اگر آب انداخته بود حتماً آب آن را جدا کنید.

قدم سوم

بعد از اضافه کردن روغن مایع نوبت به آرد می رسد. کافی است شما آرد الک شده را در دو مرحله به ترکیب خود اضافه کنید. در هر مرحله باید اجازه دهید آرد به خوبی جذب شود. فقط توجه داشته باشید که نباید زیاد هم بزنید، زیرا خمیر شما روغن می اندازد.

قدم چهارم

در این قدم خمیر خود را داخل یک ظرف چرب بگذارید و روی آن را کاور بکشید و به مدت یک ساعت داخل یخچال به آن استراحت بدهید.

قدم پنجم

روی یک سطح صاف آرد بریزید و شروع کنید با دستان تان خمیر را به ضخامت ۱ سانتی متر باز کنید. توجه کنید برای اینکه سطح خمیر شما صاف شود، یک دور وردنه روی خمیر خود بروید.

قدم ششم

در این مرحله شما با یک کاتر دایره ای به قطر ۱۰ سانتی متر اهری خود را جدا می کنید و روی یک کاغذ نسوز که روی سینی فر خود گذاشته اید، قرار می دهید.

حتماً بخوانید: نان آچما پنیری را چگونه مثل ترکیه ای ها درست کنیم؟

قدم هفتم

در آخرین مرحله از تهیه نان اهری کافی است شما روی نان های اهری خود را با ترکیب یک زرده تخم و شیره انگور دوبار رومال کنید و به واسطه یک چنگال روی اهری های خود یک علامت مثبت بکشید.

زیر فر را روشن کنید و آن را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینه خود را در لاین وسط قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه اجازه پخت به نان های خود بدهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }