در منزل خود یک کیک اسفنجی خوشمزه درست کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دیدید بعضی از رستوران ها و کافی شاپ های برای تبلیغ خود یک کیک اسفنجی را به همراه یک نوشیدنی خنک یا گرم سرو می کنند. حتماً هم دیدید که اون کیک اسفنجی چه جوری می لرزه.

دوست دارید چنین شرایطی که ما توصیف کردیم را شما در منزل خود تجربه کنید؟

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

یک چهارم پیمانه روغن مایع

یک چهارم پیمانه شیر

۱۰۰ گرم شکر

۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

۱۰۰ گرم آرد

نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری وانیل

۵ عدد تخم مرغ

نصف قاشق چای خوری آب لیمو

قدم اول

در ابتدای تهیه کیک اسفنجی شیر را به همراه ۵۰ گرم شکر و روغن مایع به خوبی مخلوط می کنیم.

قدم دوم

در ادامه آرد، بیکینگ پودر و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را روی مایع بدست آمده الک می کنیم و به خوبی هم می زنیم. بعد ۵ عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم که به یک ترکیب یکدست برسیم.

قدم سوم

سفیده تخم مرغ آن پنج عدد تخم مرغ را با آب لیمو و مابقی شکر ترکیب کنید تا به یک مایع سفید و فوم دار برسید. در ادامه نشاسته ذرت باقی مانده را به ترکیب خود اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

توجه داشته باشید در این مرحله شما به ترکیبی می رسید که وقتی همزن را از مایع جدا می کنید روی نوک همزن شما یک قله ایجاد می شود.

طرز تهیه کیک اسفنجیقدم چهارم

در مرحله چهارم از تهیه کیک اسفنجی شما یک سوم از سفیده خود را به خمیر اضافه می کنید و به صورت یکنواخت هم می زنید. بعد خمیر بدست آمده (خمیر زرد) را دوباره میریزید داخل مابقی سفیده ها و دوباره شروع می کنید به همزدن.

قدم پنجم

قالب خود را بیاورید و درون آن یک کاغذ روغنی قرار دهید و مایع کیک خود را درون آن بریزید. توجه داشته باشید که قالب را چند دفعه روی سطح صاف بکوبید تا حباب های روی آن خارج شود.

اگر دوست داشتید روی کیک شما همانند کیک های بیرون یک شکاف ایجاد شود مقداری کره هم دمای محیط را به صورت طولی روی سطح خمیر خود بریزید تا در زمان پخت کیک از همان قسمت شکاف بخورد.

حتماً بخوانید: با این چیزکیک نیویورکی کافی شاپ را به خانه خود بیاورید

قدم ششم

حتماً می دانید که فر را باید از قبل گرم کنید. حال کیک خود را در طبقه پایین فر بگذارید و به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد به آن اجازه پخت دهید. بعد کیک خود را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید دوباره بپزد.

در آخر زمانی که قالب را از فر خارج کردید آن را به روی پهلو قرار دهید و اجازه دهید خنک شود. زمانی که خنک شد کیک اسنفجی شما آمده میل کردن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }