طرز تهیه شیرینی دانمارکی به روش قنادی محله شمازمان مطالعه : ۳ دقیقه

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

تا حالا برایتان پیش آمده که شیرینی دانمارکی را خودتان در منزل تهیه کنید؟ شاید فکر کنید آنقدر تهیه این شیرینی سخت هست که نمی شود در خانه خود آن را تهیه کرد و بهتر است آن را از قنادی ها تهیه کنیم. باید بگوییم طرز تهیه این شیرینی بسیار راحت و سریع است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان یک شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دانمارکی

چهار قاشق چای خوری مخمر خشک

۲۰ گرم خامه پاستوریزه

۴۰ گرم روغن مایع

۳۵۰ گرم آرد شیرینی پزی

یک و نیم عدد تخم مرغ

زعفران دم کرده

۵۰ گرم شیرینی

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری وانیل

۳۰ گرم شیر ولرم

۴۰ گرم شیر

کرمفیل آماده

قدم اول

در ابتدای تهیه شیرینی دانمارکی شیر ولرم را با مخمر خشک و چند قاشق چای خوری شکر ترکیب کنید. این ترکیب را در یک ظرف در بسته بگذارید و اجازه دهید در دمای نسبتاً گرم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

قدم دوم

ظرف همزن خود را بیاورید. شکر، شیر، روغن مایع، تخم مرغ، خامه پاستوریزه، وانیل، نمک و زعفران دم کرده خود را باهم ترکیب کنید تا به یک ترکیب یکدست برسید.

بعد ترکیب به دست آمده در قدم اول را اضافه کنید و دستگاه همزن خود را روشن کنید. حین همزدن آرد خود را هم اضافه کنید. شما می توانید این کار را در صورت نداشتن دستگاه همزن با دست انجام دهید.

قدم سوم

بعد از اینکه به یک خمیر نرم و یکدست رسیدید آن را داخل یک ظرف چرب شده بگذارید و روی آن را کاور بکشید و اجازه دهید یک ربع استراحت کنید.

قدم چهارم

خمیر خود را روی یک سطح صافی که آرد پاشیده شده باز کنید. در این مرحله از تهیه شیرینی دانمارکی شما با وردنه خمیر خود را به اندازه نیم سانتی متر باز می کنید.

قدم پنجم

در این قدم شما پرتی های دور خمیر خود را با یک چاقو بگیرید تا یک مستطیل یک دست ایجاد شود.

از عرض مستطیل نوارهایی بین ۶ الی ۹ سانتی متر جدا کنید.

قدم ششم

کرمفیل را به واسطه یک قیف در وسط نوارهای بریزید. بعد شروع کنید دو طرف نوارهای خود به واسطه انگشتان دست خود به هم بدوزید.

قدم هفتم

در این قدم از تهیه شیرینی دانمارکی نوارهای خود را به سمت صاف آن ها کنار هم بگذارید و برای صاف شدن یک وردنه روی آن ها بروید. بعد به اندازه ۵ سانتی متر نوارهای خود را برش دهید و روی کاغذ نسوزی که روی سینی فر خود گذاشته اید با فاصله از هم قرار دهید.

قدم هشتم

بعد از اینکه روی شیرینی های دانمارکی خود پارچه ای انداختید و به مدت دو ساعت در دمای اتاق به آن ها استراحت دادید، روی آن ها را رومال می کنید. برای این کار کافی است شما یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری شکر، یک قاشق چای خوری شیر و یک قاشق چای خوری زعفران را باهم ترکیب کنید و به واسطه قلم موی آشپزی روی شیرینی های خود را رومال کنید. برای تزئین می توانید روی خمیرهای خود کمی کنجد بریزید.

قدم نهم

فر گازی خود را از قبل در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد شیرینی های خود را برای پخت به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید. اگر فر شما برقی است دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }