برای از بین بردن هزارپا در گلدان آبیاری را فعلاً متوقف کنیدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

هزارپا در گلدان

آلودگی خاک گلدان علت اصلی به جود آمدن هزارپا، کرم و آفات است. در واقع آلودگی خاک گلدان می تواند فضای را مناسبی برای تخم گذاری و زندگی آفات فراهم کند. بهترین راه پیشگیری از این اتفاق استفاده نکردن از خاک های آلوده و غیرمعتبر است. اما اگر گلدان شما دچار این اتفاق شده باشد، باید چی کار کنید؟

آبیاری را متوقف کنید

نیاز گیاه خود را برای آبیاری بررسی کنید. ببینید اگر گیاه شما تحمل تشنگی را دارد مدتی آبیاری را متوقف کنید و آن را تشنه نگه دارید. توجه داشته باشید حشراتی مثل هزارپا نمی توانند مدتی زیادی در خشکی زندگی کنند و خیلی زود از بین می روند.

استفاده از سم

اگر به گل فروشی ها سر بزنید حتماً می توانید محصولی به نام محلول ضدعفونی کننده خاک پیدا کنید. این محلول ها می توانند به خاک گلدان نفوذ کنند و حشرات را به طور کامل از بین ببرند.

سنگ ریزه

اگر می خواهید هزارپاها از زیر خاک به روی گلدان بیایند، حدود ۲ الی ۵ سانتی متر سنگ ریزه روی خاک گلدان خود بریزید. این عمل می تواند مانع از ورود هوا به درون خاک شود و در نهایت حشرات به دلیل تنفس نکردن به روی خاک می آیند.

حتماً بخوانید: دلیل زرد شدن برگ های گل و گیاهان آپارتمانی و نحوه پیشگیری از آن

تعویض خاک

بررسی کنید ببینید گیاه شما، گیاهی مقاوم است یا خیر. اگر متوجه شدید گیاه تان مقاوم است اقدام به تعویض خاک گلدان و شستن ریشه ها کنید. اما توجه داشته باشید که این روش مبارزه با حشرات برای گیاهان ضعیف اصلاً مناسب نیست، زیرا سبب شوکه شدن و ریزش برگ گیاه می  شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }