علت درد ناف در دوران بارداری چیست؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

بیشتر مادران در سه ماهه دوم و سوم بارداری درد ناف را تجربه می کنند. این درد در طول دوران بارداری مشکلی برای خانم ها ایجاد نمی کند و بعد از زایمان این مشکل برطرف می شود.

درد ناف در دوران بارداری عموماً به دلیل تغییراتی است که در بدن متناسب با رشد جنین صورت می گیرد. در ادامه ما به طور مختصر به دلایلی که سبب ایجاد درد در ناحیه ناف می شود، اشاره کرده ایم.

کشش پوست

افزایش وزن و تغییرات به وجود آمده در بدن می تواند سبب کشش پوست و ماهیچه های اطراف شکم شود. این جریان می تواند سبب درد ناف در دوران بارداری شود.

فتق ناف

زمانی که فشار داخل شکم باعث باز شدن جدار شکم در محل ناف می شود، فتق ناف ایجاد می شود. در دوران بارداری هم بزرگ شدن رحم می تواند باعث ایجاد فتق و درد ناف شود.

فشار رحم

به طور طبیعی رحم با رشد جنین بزرگتر می شود. رشد رحم و موقعیت نوزاد در رحم می تواند در طی دوران بارداری به ناف فشار وارد کند و سبب ایجاد درد در این ناحیه شود.

حتماً بخوانید: یکی از علت های کمر درد در دوران بارداری تغییرات هورمونی است

پیرسینگ

اگر شما از پیرسینگ ناف استفاده می کنید بهتر است در طول دوران بارداری آن را خارج کنید. توجه داشته باشید که پیرسینگ ناف ممکن است در طول دوران بارداری با بزرگ شدن شکم پاره شود و اگر ناحیه ناف دچار پارگی و آسیب دیدگی بشود ممکن است منجر به عفونت شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }