برای داشتن یک ذهن خلاق بازی های کودکانه انجام دهیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شده بعضی اوقات هنگام انجام کارهای خود به یک موسیقی بی کلام گوش کنید؟ تا حالا به این فکر کرده اید که روزانه به همراه یک دوست یا اصلاً خودتان یک پیاده روی در یک مکان آرام داشته باشید؟ یا اصلاً به فکر یادگیری مهارت های جدید بوده اید؟

پاسخ شما به سؤال های ما می تواند در داشتن یک ذهن خلاق بسیار تأثیرگذار باشد؟

ورزش کردن

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین فعالیت هایی که شما می توانید برای افزایش خلاقیت ذهنی انجام دهید، ورزش کردن است. ورزش می تواند به مغز و ذهن شما استراحت دهد و سبب افزایش خلاقیت شما شود.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که نیازی نیست که شما ورزش سنگینی انجام دهید، نیم ساعت پیاده روی می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی کند.

مهارت های جدید را بیاموزید

یادگیری مهارت های جدید می تواند به صورت ناخودآگاه سبب افزایش خلاقیت شما شود. حتماً به برای داشتن ذهن خلاق به دنبال آموزش هایی باشید که اطلاعات جدیدی دریافت می کنید.

داشتن ذهن خلاقبازی های کودکانه داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که بازی های کودکانه می تواند در افزایش خلاقیت ذهن تأثیر زیادی داشته باشید. هیچ وقت به این فکر نکنین که چند سال سن و چه مشکلاتی در زندگی دارید. همیشه به کودک درون خود اجازه دهید خود را نشان دهد.

به موسیقی گوش کنید

حتماً به موسیقی های مختلف با سبک های متفاوت گوش دهید. مثلاً هنگام انجام کار به یک موسیقی بی کلام گوش کنید. این کار می تواند در افزایش خلاقیت شما تأثیر زیادی بگذارد.

حتماً بخوانید: چگونه از فرسودگی ذهنی پیشگیری کنیم؟

بگذارید حوصله شما کمی سر برود

طبق تحقیقات شده زمانی که حوصله مان سر می رود خلاقیت ما بیشتر می شود. پس سعی کنید در زمان هایی که حوصله شما سر می رود خود را از هر چیزی که سبب سرگرمی شما می شود دور کنید. کتاب، گوشی همراه، تلویزیون و … می تواند از آن دست سرگرمی ها باشد.

در مورد اتفاقات و اشیاء مختلف فکر کنید

یکی از کارهای خوب برای داشتن یک ذهن خلاق می تواند فکر کردن در مورد اتفاقات و اشیاء اطراف باشد. مثلاً در مورد جارو برقی منزل خود فکر کنید. از خود بپرسید که چگونه کار می کند؟ چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه می شود بهتر طراحی شود؟ و … .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }