هوش هیجانی (EQ)؛ بنای اصلی ارتباطات و واکنش های مازمان مطالعه : ۲ دقیقه

نشانه های هوش هیجانی بالا (EQ)

یکی از مهمترین مسائلی که سبب می شود ما در این دنیا به موفقیت برسیم، ارتباطات و واکنش های ما است. در واقع زمانی ما به موفقیت دست پیدا می کنیم که یاد بگیریم با دیگران چگونه ارتباط برقرار کنیم و کنترل خوبی روی واکنشات خود و دیگران داشته باشیم. هوش هیجانی یا EQ در این زمینه به کمک ما آمده تا ما بتوانیم در زمینه هایی که به آن ها علاقه مند هستیم به موفقیت برسیم.

نشانه های هوش هیجانی بالا (EQ)
نشانه های هوش هیجانی بالا (EQ)

ویژگی های مثبت دیگران

افرادی که از هوش هیجانی بالایی بهره می برند توانایی خوبی در تشخیص ویژگی های مثبت افراد دارند و سعی می کنند در صورت کشف آن توانایی را تمجید کنند. جالب است بدانید تشخیص این ویژگی ها به گونه ای است که خود شخص از آن ها خبر ندارد.

حتماً بخوانید: افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند؟

شیوه روابط با دیگران

EQ به شما اجازه می دهد در روابط خود با دیگران بسیار سنجیده عمل کنید. به طور مثال شما بابت فعالیت های دیگران که برایتان انجام داده اند تشکر می کنید و در زمان صحبت کردن مکث های به موقعی دارید.

جالب است بدانید هوش هیجانی سبب می شود شما قبل از گفتن یا انجام فعالیتی واکنش دیگران را بسنجید. چه خوب است این ویژگی در تمامی افراد باشد.

حتماً بخوانید: هر فردی در این دنیا هوشی دارد

به دنبال دلیل اصلی

شما اصلاً اهل قضاوت کردن نیستید و در اکثر مواقع به دنبال دلیل اصلی می گردید. برای همین عادتان خوبتان در بیشتر مواقع شما از لغت ((چرا)) زیاد استفاده می کنید.

نشانه های هوش هیجانی بالا (EQ)
نشانه های هوش هیجانی بالا (EQ)

جویای نظر دیگران نسبت به خود

هوش هیجانی بالا سبب می شود که شما جویای نظر دیگران نسبت به خود باشید. توجه داشته باشید که این موضوع به این منظر نیست که شما از نقد دیگران نسبت خود نفرت دارید، بلکه دوست دارید دیدگاه های دیگران را نسبت به خود بدانید.

حتماً بخوانید: کتاب هوش هیجانی اثر دنیل گلمن

احترام به دیدگاه ها

شما به این درک رسیده اید که هر فردی دیگاه و نظری دارد و شما نباید به این موضوع معترض باشید.

درک احساسات

EQ به شما اجازه می دهد که به احساسات و عواطف دیگران اهمیت بدهید و دیگران را به خوبی درک کنید.

واکنش های درست

افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند همیشه در واکنشات خود به دقت عمل می کنند و به خود اجازه نمی دهند که واکنش هایشان از کنترل خارج شود. در واقع شما قبل از انجام هر کاری و سخنی فکر و بسیار سنجیده عمل می کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }