توصیه های دکتر اندرو هیوبرمن برای سلامت روان و زندگی بهترزمان مطالعه : ۲ دقیقه

توصیه های دکتر اندرو هیوبرمن

افرادی که به دنبال افزایش کیفیت زندگی هستند حتماً توصیه های دکتر اندرو هیوبرمن را وارد زندگی خود کرده اند. همانطور که می دانید آقای دکتر استاد علم عصب شناسی دانشگاه استنفورد هستند و هیچ وقت سخنی که پشتوانه علمی ندارد به زبان نمی آورند.

ساخت و ساز دوپامین

همانطور می دانید دوپامین یکی از مهمترین مولکول های بدن محسوب می شود و مسئولیت تمرکز، انرژی و انگیزه ما را برعهده دارد. حال دکتر اندرو هیوبرمن تأکید دارد افراد برای اینکه به ساخت و ساز دوپامین بدن لطمه ای وارد نکنند، سعی کنند بیشتر خواب شبانه خود را بین ساعات ۱۰ شب  الی ۴ صبح داشته باشند. توجه داشته باشید که در این ساعات بدن در حال تنظیم گیرنده های دوپامینرژیک است.

دوش آب سرد

یکی از توصیه های دکتر اندرو هیوبرمن این است که افراد برای افزایش ۲.۵ برابری دوپامین دوش آب سرد بگیرند. جالب است بدانید که دوش آب سرد می تواند تا سه ساعت سطح دوپامین بدن را ۲.۵ برابر بالا ببرد.

در مقابل نور خورشید بیستید

دکتر توصیه می کند که افراد حتماً در یک روز آفتابی ۱۰ دقیقه و در روزهای ابری ۲۰ الی نیم ساعت در مقابل آفتاب بیستند. این کار سبب می شود افراد در شب خواب بهتر و اضطراب کمی تری را تجربه کنند. البته که این کار سبب افزایش تمرکز و آرامش هم می شود.

افرادی که به دنبال یک روتین صبحگاهی سالم هستند، تجربه انجام این کار می تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

ورزش کنید

آقای اندرو هیوبرمن توصیه می کنند که در هفته ۶ وعده ورزش که سه وعده آن قدرتی و سه وعده آن هوازی است، می تواند برای سلامت روان بسیار مفید باشد. سعی کنید ورزش های هوازی شما به گونه ای باشد که ضربان قلب شما بین ۱۰۰ الی ۱۱۵ برسد.

حتماً بخوانید: با تکنیک های تنفسی با استرس و اضطراب مقابله کنید

تنفس

آقای دکتر به یک شیوه خاص تنفسی اشاره کرده اند. در این شیوه فرد دوبار و خیلی سریع و پشت سرهم دم می گیرد و چند ثانیه نفس خود را نگه می دارد و سپس با یک بازدم خیلی عمیق هوا را خارج می کند. بهتر است بدانید که اندرو هیوبرمن تمام شیوه های تنفس برای کاهش اضطراب را بررسی کرده و بهترین شیوه تنفس را آه فیزیولوژیک می داند که ما به شما در این پاراگراف آموزش دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }