با ۵ ویژگی رهبرانی که مهارت مربیگری دارند آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید یک رهبر در هر کسب و کاری برای هدایت مجموعه خود باید مهارت مربیگری را به خوبی آموزش دیده باشد. مهارت مربیگری به رهبران کمک می کند شناخت بهتری از کسب و کار، کارمندان و اهداف شرکت داشته باشند.

زمانی که یک رهبر مهارت مربیگری داشته باشد او می تواند نیازهای کارمندان و کارکنان خود را درک کند و به آنها کمک می کند تا به اهداف شخصی خود برسند و همچنین سبب رشد کسب و کار شوند.

کارمند را از منطقه امن خود خارج کنید

یک رهبر موفق باید به کارمندان خود کمک کند تا بهترین خود باشند. برای همین رهبران موفق همیشه کارکنان خود را به چالش می کشند و آنها را از منطقه امن خود خارج می کنند و همچنین آنها را برای رسیدن به موفقیت تشویق می کنند.

تلاقی توانایی و انگیزه

همیشه کارمندان خود را به نقطه ای برسانید که توانایی و انگیزه آنها باهم تلاقی داشته باشند. در این مواقع افراد با انرژی، رضایت، انگیزه و اشتیاق کارهای خود را انجام می دهند.

به کارمندان خود یاری برسانید

مهارت مربیگری به رهبران آموخته که همانند یک قاضی کارمندان خود براساس آمار و ارقام قضاوت نکنند. رهبران موفق همیشه خود را درگیر مسائل کارمندان خود می کنند و به آنها در حل مسائل یاری می رسانند.

چشم انداز شرکت را روشن کنید

در بسیاری از شرکت های دیده می شود که کارکنان نمی تواند رسالت فردی خود را با رسالت شرکت مرتبط کنند و یا وظایف خود را همسو با رسالت شرکت نمی بینند. در این مواقع رهبر آن شرکت نتوانسته چشم انداز شرکت را برای کارمندان خود به خوبی توضیح دهد و افراد را توجیه کند که تمامی وظایف و کارهای آنها همسو با رسالت شرکت است.

حتماً بخوانید: اصل ۳C برای موفقیت در کسب و کار چه می گوید

اهمیت دادن به کارمندان

رهبرانی که مهارت مربیگری را آموخته اند متوجه هستند که امروزه افراد خود را کامل درگیر کاری نمی کنند، مگر اینکه اعتماد داشته باشند که رهبرشان به آنها اهمیت می دهد. به طور طور خلاصه بگوییم: آنها به دنبال ارتباط شخصی با رهبرشان هستند. رهبر عزیز حتماً با کارمند خود ارتباط عمیق برقرار کن و همیشه با یک ذهن باز در دسترس او باش.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }