کتاب شانس؛ شانس و خوش شانسی بایکدیگر فرق دارندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

کتاب شانس

نظر شما در مورد شانس و خوش شانسی چیست؟

اکثر ما فکر می کنیم که شانس و خوش شانسی فرقی با یکدیگر ندارند و مفهومی یکسان دارند. اما در واقعیت شانس به ما بستگی ندارد و در اکثر مواقع زمان طولانی را دوام نمی آورد. آن طرف قضیه خوش شانسی را ما به وجود می آوریم و همیشه می تواند پایدار بماند.

در کتاب شانس فرق بین شانس و خوش شانسی با یک داستان جالب نقل شده و مطمئناً داستان این کتاب می تواند روی افکار شما تأثیر مثبتی بگذارد.

داستان از اینجا شروع شد …

داستان از جایی شروع می شود که دو مرد میانسال که در دوران کودکی با یکدیگر دوست بودند به طور اتفاقی روی نیمکت پارک با یکدیگر روبرو می شوند. مکس و جیم آن دو مرد میانسال هستند.

جیم و مکس در دوران کودکی هم محلی یکدیگر بودند و هر دو آنها در یک محله فقیر نشین زندگی می کردند. روزی به خانواده مکس یک ارث خوب می رسد و طبق معمول همانند دیگر افراد از آن محله فقیر نشین می روند. اما خب شرایط مالی جیم تغییری نکرده بود و خوشبختانه جیم در آن محل ماند.

سال ها بعد که این دوست همدیگر را در پارک ملاقات کردند، جیم مردی ثروتمند شده بود، ولی مکس اوضاع مالی خوبی نداشت. همین موضوع سبب شد که جیم و مکس با یکدیگر گفتگویی داشته باشند و کمی به گذشته بروند. در گذشته مکس شانس آورده بود و پولی خوبی نصیب خانواده آن شده بود، اما جیم برای زندگی خود خوش شانسی را به وجود آورده بود و مردی موفق شده بود.

طبیعتاً این جریان برای دوست جیم جالب به نظر می رسید و دوست داشت بداند که جیم چگونه پولدار شده است. جیم این اتفاق خوشایند را با یک داستان تعریف کرد.

داستان چیست؟ افسانه شبدر سحرآمیز

در زمان های پیشین و در سرزمین های دور مرلین ساحر همه شوالیه های قلمرو پادشاهی را جمع می کند و به آنها رقابت جذابی را پیشنهاد می دهد. این رقابت مربوط به شبدر سحرآمیز است که در جنگل می روید و هرکس آن را بدست بیاورد قدرتی بی همتا و شانسی بی کران نصیبش خواهد شد. این رقابت متأسفانه برای همه شوالیه ها به جز دو نفر جذابیتی نداشت و همه آنها قصر سلطنتی را ترک کردند.

اما خب دو شوالیه که نام آنها نات و سید بود ماندند و تن به این رقابت دادند. در ادامه …

حتماً بخوانید: کتاب طاعون؛ اثری فاخر از آلبر کامو که در سال ۱۹۴۷ منتشر شد
جمع بندی

به طور کلی در کتاب شانس ما متوجه می شویم که طرز رفتار و صحبت ما می تواند در خوش شانسی ما بسیار مؤثر واقع شود. اگر این کتاب را مطالعه کنید حتماً متوجه می شود که شوالیه ای که به شبدر سحرآمیز دست پیدا می کند رفتار و طرز صحبتش با آن شوالیه بازنده بسیار فرق دارد. شوالیه ای که برنده می شود مسیر را برای خود هموار کرده و به نوعی خوش شانسی را به وجود آورده است. اما شوالیه ای که این رقابت را باخته به دنبال شانس بوده و طبیعتاً در این رقابت نتیجه ای کسب نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }