برای تقویت اراده غذاهای گیاهی بخورید و ورزش کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تقویت اراده

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که خوراک، خواب، عادات زندگی و … می تواند در قدرت اراده ما نقش بسیار مهمی داشته باشد؟

یا آیا می دانستید اراده می تواند در موفقیت های شغلی، سلامت جسمی و ارتباط با دیگران نقش بسیار مهمی ایفا کند؟

به کارهای مهم خود ارجحیت دهید

ماهیچه های اراده شما بعد از یک خواب شبانه خوب هنگام صبح کاملاً قدرتمند شده اند. پس بهتر است کارهای مهم خود را اول صبح انجام دهید، زیرا در طول روز خودکنترلی های زیادی انجام می دهید و ذخیره خودکنتلرلی شما با به اتمام رسیدن روز بسیار کم می شود.

ورزش کنید

هیچ وقت فکر نکنید که ورزش فقط برای تقویت عضلات و استخوان های بدن است. ورزش تأثیر زیادی در بهبود عملکرد مغز دارد و شما اگر در برنامه زندگی خود ورزش منظم انجام دهید، مطمئن باشید دارید بخش های از مغز که در اراده نقش زیادی دارند را تقویت می کنید.

خواب کافی

شما برای تقویت اراده نیاز به خواب با کیفیت و خوب دارید. پس سعی کنید به خواب شبانه روزی خود بسیار اهمیت دهید تا مانع از ضعف بخش هایی از مغز شوید که مسئولیت اراده شما را برعهده دارند.

تقویت ارادهتبدیل کارها به عادت

زمانی که شما کارهایی را تبدیل به عادت می کنید، دیگر بعد از مدتی برای انجام آنها از اراده خود کمک نمی گیرید. پس بهتر است بعضی از کارهای زندگی خود را به عادت تبدیل کنید، اینطوری شما می توانید اراده خود را برای انجام کارهای دیگری ذخیره کنید.

ماهیچه های اراده خود را ضعیف نکنید

یکی از مواردی که سبب می شود ماهیچه های اراده شما تضعیف شود، به اتمام نرساندن کارها است. در واقع کارهای نیمه تمام می تواند ماهیچه های اراده شما را تضعیف کند. پس هرچه شما کارهای خود را باکیفیت و سریع تر تمام کنید، ماهیچه های اراده شما تقویت خواهد شد.

حتماً بخوانید: فیلم جوکر ۲۰۱۹؛ شاید این فیلم داستان زندگی بسیاری از ما باشد

وعده های غذایی گیاهی

جالب است بدانید که افت و خیز بیش از حد قند خون، چربی خون، فشار خون و … روی عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد. یکی از مواردی که می تواند در این باره به شما کمک کند، روی آوردن به غذاهای گیاهی است.

مدیتیشن ذهن آگاهی

بد نیست برای تقویت اراده خود از مدیتیشن ذهن آگاهی کمک بگیرید. این نوع مدیتیشن بخش هایی که مسئول اراده ما هستند را تقویت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }