برای آبیاری گیاه پوتوس آب را ۲۴ ساعت در دمای محیط بگذاریدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

گیاه پوتوس

همیشه هنگام نگهداری از هر گیاهی به این فکر کنید که آن گیاهی که شما وارد منزلتان کرده اید به خواست خود به خانه شما نیامده، پس برای نگهداری از آن باید زمان و هزینه بگذارید و تا در کنار شما شاد بماند.

نکاتی که در ادامه مطلب گفته می شود، می تواند در شادی گیاه پوتوس بسیار تأثیر گذار باشد.

آبیاری

برای آبیاری گیاه پوتوس اول شما آب خود را ۲۴ ساعت در دمای محیط بگذارید تا آب هم دمای محیط شود و علاوه بر دما کلر آب هم از بین برود.

گیاه پوتوس به آبیاری بسیار حساس است. هر زمان که ۱/۳ بالای خاک خشک شد گیاه را به گونه ای سیراب کنید که چند قطره از ته گلدان آب خارج شود.

نور

اگر برگ گیاه شما به جز رنگ سبز، رنگ دیگری هم داشت و یا خالدار بود باید به نور بسیار توجه کنید. بهترین جا برای نگهداری این نوع گیاه جلوی پنجره جنوبی خانه است. البته فراموش نشود که یک پرده نازک باید مقابل پنجره شما باشد. توجه کنید که نور در غذاسازی این گیاه بسیار تأثیرگذار است.

رطوبت

عموماً گیاهان آپارتمانی زندگی خود را در جنگل های شرجی و رطوبت دار آغاز کرده اند. پس برای همین به فضای مرطوب احتیاج دارند. شما می توانید برای تأمین رطوبت از دستگاه بخور سرد، حمام بخور و جزیره کمک بگیرید.

خاک

شما برای نگهداری از گیاه پوتوس نیاز به خاکی دارید که راحت خشک، رطوبتش حفظ و در آخر مواد مغذی به خوبی تأمین شود. ترکیب خاک پرلیت، کوکوپیت و پیتماس می تواند بهترین خاک برای این گیاه باشد.

هوا

در روز به مدت یک الی دو ساعت برای گیاه خود در و پنجره را باز کنید تا گردش هوا به وجود آید. توجه کنید که گردش هوا می تواند در رشد گیاه شما بسیار مؤثر باشد.

حتماً بخوانید: گیاه بنت قنسول؛ گیاهی با برگ های قرمز و سبز که به گل کریسمس معروف است

کود

شما برای نگهداری از این گیاه حتماً باید از کودهای جلبک، کیفیت برگ و ریشه زا و از هیومیک اسید، آنتی باکتریال و ضد شوک و تنش استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }