از فواید خرما در بارداری می توان به درمان یبوست اشاره کردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید خرما در بارداری

اولین موردی که از فواید خرما باید مورد توجه بانوان باردار قرار گیرد، کالری زیاد آن است. جالب است بدانید حدود چهار عدد خرما تقریباً ۲۷۷ کالری دارد. جالب تر این است که این میزان کالری در حد ۳۰۰ کالری اضافی مورد نیاز در سه ماه دوم بارداری است. پس از همین ابتدای مطلب بهتر است بدانید مصرف بیش از حد این میوه قدیمی می تواند برای شما مضر باشد.

اما میاییم به سراغ اینکه مصرف خرما در بارداری چه فوایدی دارد؟

فیبر

خرما حاوی مقدار زیادی فیبر است و افراد با مصرف آن می توانند به حرکات روده خود کمک زیادی کنند. بهتر است بدانید چهار عدد خرما حدود ۷ گرم فیبر دارد که این میزان حدود یک چهارم نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می کند.

پتاسیم

از فواید خرما در بارداری می توانیم به تأمین پتاسیم مورد نیاز بدن در سه ماه اول بارداری اشاره کنیم. حتماً می دانید که در جریان استفراغ در سه ماهه اول بارداری بدن با کاهش سطح پتاسیم مواجه می شود. همچنین بدن شما برای حفظ تعادل مایعات و حمایت از عملکرد سلولی به پتاسیم نیازمند است.

در امان ماندن از آسیب های سلولی

همانطور که می دانید خرما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر اینها یک آنتی اکسیدان بسیار خوب محسوب می شود. پس مصرف آن می تواند بدن را در برابر آسیب های سلولی مقاوم کند.

فولات ویتامین B

یکی از مواد مغذی مهم در دوران بارداری که از نقایص جنینی مادرزادی مثل اسپینا بیفیدا پیشگیری می کند فولات است. خرما می تواند منبع غذایی خوبی برای تأمین فولات باشد.

یبوست

همانطور که اشاره شد خرما حاوی مقدار زیادی فیبر است. پس مصرف آن می تواند در جهت رفع یبوست در بارداری مفید باشد.

حتماً بخوانید: تلخی دهان تا سه ماهه دوم بارداری مهمان شما است

آهن

کم خونی و فقر آهن می تواند احتمال زایمان نوزاد نارس و کم وزن را بالا ببرد. جالب است بدانید که علاوه بر لطمه رسیدن به نوزاد، خود مادر هم ممکن است به افسردگی پس از زایمان دچار شود.

توجه کنید زنان باردار دو برابر زنان دیگر به آهن نیاز دارند و این افراد بیشتر در معرض خطر کم خونی ناشی از فقر آهن هستند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }