برای درمان یبوست بارداری مایعات بیشتری بنوشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان یبوست بارداری

در دوران بارداری سطح پروژسترون به دلیل کاهش سرعت گوارش و جذب مواد غذایی بالا می رود. از یک طرف دیگر هم آهن و کلسیم اضافی موجود در مکمل های بارداری می تواند دلیل یبوست در بارداری باشد. البته فشاری که جنین در سه ماهه دوم و سوم بارداری به روده می آرود خود می تواند دلیل خوبی برای ایجاد چنین مشکلی باشد.

حال خوشبختانه یا شوربختانه این مشکل در اوایل دوران بارداری مادران را آزار می دهد.

مایعات بنوشید

در دوره بارداری توصیه می شود مادران در روز ۱۲ الی ۱۳ فنجان مایعات بنوشند. توجه داشته باشید که مایعات گرم و مایعاتی که در ترکیب خود لیمو دارند، می تواند برای روده مفید واقع شود.

ورزش منظم داشته باشید

یک راه درمان یبوست در بارداری ورزش منظم است. سعی کنید در روز حتی به مدت ۱۰ دقیقه هم شده یک پیاده روی در فضای باز داشته باشید. البته قبل از پیاده روی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان یبوست بارداریمواد غذایی فیبردار

مواد غذایی فیبردار به شما کمک می کند زود به زود مدفوع داشته باشید. مصرف ۲۵ الی ۳۵ گرم مواد غذایی فیبردار مثل برنج قهوه ای، غلات کامل، سبزیجات و … می تواند کمک شایانی به شما کند.

هنگام خوردن غذا …

سعی کنید وعده های غذایی خود را با حجم کم و تعداد دفعات بیشتر مصرف کنید.

مکمل ها و داروها

برای درمان یبوست بارداری حتماً به مکمل ها و داروهای مصرفی خود توجه داشته باشید. اگر فکر می کنید دارویی دلیل یبوست شما است از پزشک خود بخواهید مورد جایگزینی به شما معرفی کند.

مصرف ملین

در دوران بارداری استفاده از ملین ها می تواند شما را با خطر مواجه کند، پس بهتر است تا جایی که امکان دارد از مصرف آنها اجتناب کنید و در صورت مصرف حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }